Vad är det för fel?

H

Hexo

Vi skall åka till veterinären med den ena hunden. Är jätteorolig :cry: .
Funderar på vad det kan vara för fel, och tänkte att någon kanske har någon idé.

Så här är symtomen. Den senaste veckan har det hänt 3 ggr att han blir jätteorolig, börjar springa runt och det sprutar kiss från honom. Och jag menar verkligen sprutar, känns som litervis och det blir överallt! :crazy:

Kan tillägga att det är en dalmatinerhane, och han blir 11 år nu i vår. Han verkar inte må dåligt på något annat sätt, men med ålderns rätt kanske inte lika mjuk och smidig som en unghund, men pigg och glad.

Skulle vara jättetacksam för lite tips, så man vet lite vad man kan vänta sig.

Från en orolig Hexo

Sv: Vad är det för fel?

Hej
Det är hemskt när ens hund är sjuk och man inte vet vad det är för fel på dem...:(
Men i detta fallet är det väl inte helt omöljigt att din hund lider av demens. Det är vanligare än man tror bland gamla hundar.

Sv: Vad är det för fel?

Tack för era svar!
Vet. trodde oxå på demens eller möjligen någon hjärnblödning! Annars var han (hunden) riktigt frisk och kry för sin ålder, så det är bara att avvakta och se vad som händer. Nu har det inte hänt något mer ialla fall, man får se till att han kissar ofta, så det inte finns så mycket kvar!

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 887
Hundhälsa Har skrivit här tidigare om min hund som fått en knöl på typ bakre hälen/knät (när jag googlar anatomin så verkar det heta typ tarsus)...
Svar
0
· Visningar
679
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 322
Senast: Castellini
·
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
2 045
Senast: Icfafn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2025