Vad är det för blomma?

Hedda

Trådstartare
Mina föräldrar har en lustig blomma som ingen vet vad det är för sort. Den är ganska ful i bladverket, spretig och dan. Men så får den alienliknande knoppar som blir till otroligt vackra blommor som doftar underbart.

Blomman far iväg på höjden och hakade ett tag i taklisten för att försöka sätta sina skott längre bort.

Någon som vet vad det är för sorts blomma? Tacksam för alla tips! :)

Sv: Vad är det för blomma?

Googla Epiphyllum Oxypetalum, kan det vara en sådan? Är en sotrs bladkaktus, kallas ibland nattens prinsessa.

Jag har en sån, det är mycket riktigt en Nattens prinsessa. Min står i en hall, för den är så hiskligt ful, men så där var tredje år kommer det undersköna blommor, som tyvärr bara varar ett dygn...

KL

Passar på att fråga.
Jag har något liknande fast med röda blommor. Kaktusaktig och riktigt ful men inte så hög som den på TS bilder, den här är mer hängande. Nån som vet vad det kan vara? Den blommar några gånger om året och då med flera otroligt vackra tokröda blommor.

Liknande trådar

Relationer Varnar ifall det blir luddigt, vill ventilera lite. Är det fler än jag som kan känna sig så otroligt ensamma, speciellt under högtider...
Svar
18
· Visningar
3 026
Trädgård & Växter Vi vill ta bort ett fult staket vi har i trädgården ut mot garageuppfarten och vägen det ser ut ungefär så här (jag vet skitdålig och ej...
Svar
5
· Visningar
955
Senast: SusieQ
·
Trädgård & Växter Jag vill plantera någon typ av avbalkning/häck in mot min granne. I det huset bodde tidigare ett par som hade en levande blommande...
Svar
10
· Visningar
4 075
Senast: Myelin
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 159
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka