Vad är det egentligen i eran hundmat?

B

Bopplan

Jag ger min Nutro choice, jag var i djur affären och blev rekomenderad det eftersom det ska vara ett högt kött innehåll i det till skillnad från vissa andra foder. Någon annan som ger samma eller har innehållsförteckningen? (jag har kastat påsen men vill jätte gärna veta)
jag läste på en burk friskies våtfoder här om dagen, och i den är 8% av innehållet köt och animaliska biprodukter (alltså har man ingen aning om hur mycket av de 8% som är rent kött) Då undrar jag vad det är i dom resterande 92% ?!? Det kan ju vara vad f*n som helst!
Vad ger vi våra hundar egentligen? Är det någon som vet vilket foder som ska vara bäst, eller rättare sagt vilket foder det är minst skit i..? :confused:

Nu förstår jag verkligen er som gör egen hundmat. Verkar vara det smartaste ;)

Sv: Vad är det egentligen i eran hundmat?

Hej!
Min valp får Nutra Nuggets valpfoder.
Det innehåller:
Kycklingköttmjöl
Bryggeriris
Kycklingfett
Majsmjöl
Majsglutenmjöl
Betmassa
Linfrö
Kycklingbuljong
Torkade hela ägg
Bryggerijäst, mineraler, vitaminer.
Innehåller inga konstgjorda färg, konserverings eller smaktillsatser.

Jag tycker detta funkar jättebra på min hund.
Ärligt talat så har jag inte hittat ett enda hårstrå från min hund inomhus. :eek: Hon är ganska långhårig. Jag är helt chockad så jag tänker inte byta foder. Plus att pälsen är jätteblank o fin. (svart)

Jag rekommenderar detta foder.

Sv: Vad är det egentligen i eran hundmat?

Våtfoder innehåller allra mest vatten :) För att få jämnförbara siffror måste du kolla in torrsubstansen!!

Liknande trådar

Z
Övr. Hund Att läsa innehållsförteckningen Att läsa innehållsförteckningen och förstå vad som egentligen står där har sina sidor! Och OBSERVERA...
2
Svar
26
· Visningar
2 939
Senast: Springer
·
C
Övr. Katt Ibland blir man lite orolig över den kunskap som finns gällande foder till sin katt.. Jag har skrivit en liten artikel som jag tänker...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 970
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar