vad är rimligt?

S

sko_galning

vad borde vara rimligt att ta betalt om man hjälper någon med uppfostran och "utbildning" av en åring, för framtida försäljning?

jag vet nämligen någon som både vill ha och skulle behöva denna hjälp, h*n har inte tid eller lust till detta. Frågan är ju då vad man borde få för att man lägger ner sin tid på detta? någon procentsats av försäljningssumman som blir sedan eller ett fast pris?
 
Sv: vad är rimligt?

sko_galning skrev:
vad borde vara rimligt att ta betalt om man hjälper någon med uppfostran och "utbildning" av en åring, för framtida försäljning?

jag vet nämligen någon som både vill ha och skulle behöva denna hjälp, h*n har inte tid eller lust till detta. Frågan är ju då vad man borde få för att man lägger ner sin tid på detta? någon procentsats av försäljningssumman som blir sedan eller ett fast pris?

Du får lämna en typ av offert till honom. Priset måste ju bero på vilken utbildning/erfarenhet du har, vilken typ av träning som behövs och hur mycket tid du tänkt lägga ner. Bättre att ta betalt fast överenskommet pris än baserat på framtida ev. försäljning.

Kom bara ihåg att inkludera moms, skriv med att du har F-skattsedel redan i offerten, så att ni inte hamnar i trubbel med anställningsförhållandet.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 366
Senast: MissFideli
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 034
Senast: Lhas
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 786
Senast: Saigon
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 813
Senast: verser
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • A-kelpie, tollare eller collie?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp