Emuliiaa

Trådstartare
Hur ofta ska man vaccinera sin häst och mot vad?
Hur ofta gör du det?
Hur märker man att en häst har för skarpa kanter på tänderna när man rider?

Snälla svara

Sv: Vaccinera

vaccinerar mina kusar en gång om året mot hästinfluensa å varanat mot stelkramp. om du vill ha koll på tänderna så ta ut en veterinär för kontroll... ska göras en gång om året om inte veterinären säjer något annat

du ska vaccinera som hon/han sa tänderna känner du på han att om han går imott! och massor men jag kan känna på dom imorgon om du vill,+ att veterinären sa ju inget när han biskitades

Senast ändrad av en moderator:

Troligen för att h*n skrev lite svårläsligt utan punkter och felstavat.
Ett lite konstigt inlägg överhuvudtaget.

Verkar ju även vara så att h*n känner dej...?

du ska vaccinera som hon/han sa. tänderna känner du på han att om han går imott i ridningen ! och men jag kan känna på dom imorgon om du vill,+ att veterinären sa ju inget när han biskitades om tänderna

men veterinären tittade extra noga ,för att manne har haft problem med tänderna förut,och då var det den veterinären som va hos han då....

nej det är jag inte ,och den veterinären vi använder har inte munstege , jag vill bara hjälpa min kompis ,för jag vet vad manne har för problem,men tack för tipset om munstege

Dvs säljaren?
Du skall veta att ngn ordentig tandundersökning inte ingår i en normal veterinärbesiktning.
PL

Fast det kanske sker av vissa veterinärer? Jag vet bestämt att den veterinären som besiktigade vår också kollade tänderna jättenoga utan att vi speciellt bett om det.

Men å andra sidan så var han riktigt noggrann och petig i sin besiktning och lämnade ingenting åt slumpen :D

Ja visst kan det hända men i det här fallet har det knappast kollats noga.
Utan munstege ingen ordentlig munhåleundersökning!
PL

ok det var bra;),han var också noga som du sa .tittade tänderna och kommenterade munnen i veterinär bisktingen :rofl:

Liknande trådar

Hästvård Jag ska skicka hästarna med ett större transportföretag men funderar på om jag borde vaccinera dem mot abortvirus eller om det räcker...
Svar
5
· Visningar
345
Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
968
Senast: Sirap
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 142
Senast: dukie
·
Hästvård Jag försöker googla men hittar inte svar på frågan... Efter att hästen fått sin årsvaccination, hur lång tid behöver det gå innan man...
Svar
4
· Visningar
686
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka