Vaccinera mot ringorm?!

L

Lord Owen

Jag vet att man kan vaccinera mot ringorm men hur nödvändigt är det? Hästen blir ju immun efter att ha haft ringorm men man vill ju helst undvika att den ens får det. Funkar det verkligen att vaccinera? Skulle kanske vara bra när man flyttar runt hästen mkt och den träffar många nya hästar. :confused:

Sv: Vaccinera mot ringorm?!

kan man vaccinera mot ringorm?????
hade jag ingen aning om???? :confused:

Har aldrig hört att man kan vac mot ringorm faktiskt det var intressant å blir man emun om man haft de en gång? Jag själv har nämligen haft d i min ungdom :angel:

Vi har köttdjur hemmea och när de kommer hit som kalvar är de vaccinerade mot ringorm. Vet dock ej om man kan göra samma vaccination på hästar.
Had evarit intressant att veta om man blir immun mot det om man haft det tidigare-har också haft det när jag var mindre... Inte alls kul.

finns vaccin för hästar men det täcker endast i 6månader. är nåt man snarare gör när man fått ringorm i stallet än regelbundet.

Okej, som jag förstod det kunde man vaccinera som man vaccinerar mot typ stelkramp. Skit också, jag som hoppades på en bra förebyggande åtgärd. :crazy:

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 404
Senast: Stergo
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: tara
·
Hästvård Vår häst har fått diagnos remodellering (typ pålagringar) i SI-leden och kristaller i disken mellan sista ryggkotan och första ländkotan...
Svar
1
· Visningar
716
Senast: Ajda
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 885

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka