vaccinationsproblem

Lena

Trådstartare
Vänder mig till allvetande Bukefalos...

Planerar starta en av hästarna nu på lördag och upptäckte nu att jag glömt registrera senaste vaccinationen :crazy: Vaccinationen är giltig till 2012-05-19, alltså till lördag... kan det innebära startförbud? sekretariatet är stäng på fredag och antagligen även imorgon eftersom det är helgdag så kan inte fråga där och inte heller få vaccinationen registrerad. Hästen är alltså vaccinerad jag har bara inte fått in det till stc än.

Kan försöka leta upp en fax och sända in det den vägen enligt instruktion på travsport.se men det finns väl ändå ingen garanti att nån jobbar på fredag och lägger in vaccinationen i systemet?

Tar ju med passet där vaccinationen står när jag åker till banan, kan jag ha sån tur att det räcker att visa det om nån skulle ifrågasätta startbehörigheten eftersom vaccinet är på sista dagen och således egentligen inte har gått ut?

Sv: vaccinationsproblem

Du behöver nog inte oroa dig eftersom allt var OK vid anmälan, hästen hade inte kommit med i loppet om den inte hade giltig vaccination!

Det vet jag inte med säkerhet ännu att han är med i loppet tyvärr. Är bara poänglopp som ligger utanför toton så sista anmälningsdag är först på fredag. Har läst mer på hästens vaccinationshistorik och det står att vaccinationen är godkänd t o m 2012-05-19 så då borde det väl vara ok ända till 23.59 på lördag?

Det är nog ganska troligt att någon jobbar på fredag, det brukar väl vara praxis att inte tömma kontoret helt? ;)

Det är många banor som har anmälningar på fredag så det måste finnas folk på ST på fredag. Kopiera din vaccsida i passet och faxa den idag till ST så blir det nog registrerat i morgon.
Fast jag tror det ska gå alldeles utmärkt ändå eftersom loppet är den 19/5.

Frågade stc om detta i höstas och fick förklarat att vaccinationen skulle vara giltlig vid anmälning och att ingen hänsyn togs till om den var giltlig vid startdatumet så det ska vara lugnt för din del :)
Man har dessutom en månad på sig efter att vaccinationen gått ut innan man måste vaccinera om för att slippa en ny grundvaccination men man får naturligtvis inte anmäla under denna månad.

Tack alla som svarat, jag visste jag kunde lite på Buke för hjälp i frågan :)
Då ska jag ta och gräva fram en fax och skicka in vaccinationen idag så den får registreras.

Vänder mig till allvetande Bukefalos...

Planerar starta en av hästarna nu på lördag och upptäckte nu att jag glömt registrera senaste vaccinationen :crazy: Vaccinationen är giltig till 2012-05-19, alltså till lördag... kan det innebära startförbud? sekretariatet är stäng på fredag och antagligen även imorgon eftersom det är helgdag så kan inte fråga där och inte heller få vaccinationen registrerad. Hästen är alltså vaccinerad jag har bara inte fått in det till stc än.

Kan försöka leta upp en fax och sända in det den vägen enligt instruktion på travsport.se men det finns väl ändå ingen garanti att nån jobbar på fredag och lägger in vaccinationen i systemet?

Tar ju med passet där vaccinationen står när jag åker till banan, kan jag ha sån tur att det räcker att visa det om nån skulle ifrågasätta startbehörigheten eftersom vaccinet är på sista dagen och således egentligen inte har gått ut?

Gick allt bra? :)

Javisst, fick bekräftat att den tidigare inskrivna vaccinationen var giltig under hela dagen den 19:e så han fick springa och nu är den nya vaccinationen också inskriven :)
Kom hem med en hedrande 3:e plats :)

Javisst, fick bekräftat att den tidigare inskrivna vaccinationen var giltig under hela dagen den 19:e så han fick springa och nu är den nya vaccinationen också inskriven :)
Kom hem med en hedrande 3:e plats :)

Härligt, grattis!! :banana:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka