Vaccination

millan71

Trådstartare
Jag är helt yr ang detta med vaccinationer. Jag har en häst som ska vaccineras för första gången nästa vecka, hur lång tid måste man vänta innan man kan vaccinera igen? Måste man ha 2 eller tre vaccinationer innan man åker på lokal tävling? :confused:

Hoppas nån vet :bump:

Sv: Vaccination

För att tävla behöver du de två första vaccinationerna. Det ska vara minst 21 och högst 92 dagar emellan dem. Därefter får det gå max 12 månader mellan vaccineringarna (men det är tillåtet att vaccinera oftare9.

Det måste gå minst 7 dagar från en vaccinering tills du får tävla.

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
535
Senast: Ramona
·
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
1 099
Senast: Rumpnissen
·
Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
2
· Visningar
531
Senast: MJLee
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 240
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka