C
CassyJo
En kattunge ska grundvaccineras vid 12 veckor och sedan igen vid 16 veckor men jag har också läst att man i vissa fall kan vaccinera redan vid 9 veckor. Eftersom vi inte vet när kattungen vi har är född på raka arm men spekulationen om att han nu nått 8 veckors ålder finns.
Saken är den att jag kommer inte kunna vaccinera honom när han tros bli 12 veckor då det är samma datum vi reser 80 mil (inom sverige) med alla katterna och jag vill gärna ha honom vaccinerad innan dess då jag är rädd att han, med tanke på att han vuxit upp med flaska, ska vara mer mottaglig mot sjukdomar eftersom jag läst att katters immunförsvar riskerar att inte utvecklas normalt pga det.
Kan jag vaccinera honom tidigare eller finns det risker med det?
Bör jag vänta tills vi återkommer från semestern?
Saken är den att jag kommer inte kunna vaccinera honom när han tros bli 12 veckor då det är samma datum vi reser 80 mil (inom sverige) med alla katterna och jag vill gärna ha honom vaccinerad innan dess då jag är rädd att han, med tanke på att han vuxit upp med flaska, ska vara mer mottaglig mot sjukdomar eftersom jag läst att katters immunförsvar riskerar att inte utvecklas normalt pga det.
Kan jag vaccinera honom tidigare eller finns det risker med det?
Bör jag vänta tills vi återkommer från semestern?