V70 Awd eller Xc 70?

Ariane

Trådstartare
Jag letar (fortfarande) bil, har tittat en del på XC70 men nu finns det en fin (av de skickade bilderna att döma) V70 Awd -14 som inte gått så långt till salu alldeles i närheten. (D4 automat).

Vad är egentligen skillnaden förutom att xc är 5-6 cm högre?

Jag får provköra i morgon om jag vill, annars ska den annonseras ut. Är det ens något att fundera på eller är det inget att ha? (drar transport i bland också).

Jag letar (fortfarande) bil, har tittat en del på XC70 men nu finns det en fin (av de skickade bilderna att döma) V70 Awd -14 som inte gått så långt till salu alldeles i närheten. (D4 automat).

Vad är egentligen skillnaden förutom att xc är 5-6 cm högre?

Jag får provköra i morgon om jag vill, annars ska den annonseras ut. Är det ens något att fundera på eller är det inget att ha? (drar transport i bland också).
Har du bilarnas reg.nummer?

Då kan du ju titta på specifikation, skatt, dragvikt och lite sånt. Det kan ju vara intressant.

V70 AWD och XC70 är i princip samma bil, bara utrustning och motoralternativ som skiljer. En D4 är i svagaste laget för att dra släp, bör vara D5/D6 eller T5(bensin) i bilen för att gå bra.

Liknande trådar

Hoppning Poletten har trillat ner hos herrn, hoppning är ungefär det roligaste som finns. So far so good, han har börjat ta tag i hindren själv...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 597
Körning Bättre sent än aldrig? (Jag KAN FORTFARANDE inte logga in på min hemdator ) Motivationen KOM tillbaka dagen innan vi skulle åka till...
Svar
5
· Visningar
1 451
Senast: Cämz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama