Utställning valp

Smurfoff

Trådstartare
Har anmält mig till Hässleholm valputställning i slutet av februari! Min valp kommer ställas i 4-6 månaders klassen. hon är 4 månader då.

Tips hur man ska träna henne att stå bra? Och gå framåt i koppel?? Hon är inte så glad för koppel. Ska man ha utställningskoppel eller får man ha vanligt koppel på en valp?

Sv: Utställning valp

Jag tränar min med utställningskoppel och köttbullar. Mycket beröm när hon går framåt. Fokuserar bara på det just nu, och hoppas på att uppställningen kommer av sej själv.

Har anmält mig till Hässleholm valputställning i slutet av februari! Min valp kommer ställas i 4-6 månaders klassen. hon är 4 månader då.

Tips hur man ska träna henne att stå bra? Och gå framåt i koppel?? Hon är inte så glad för koppel. Ska man ha utställningskoppel eller får man ha vanligt koppel på en valp?

Försök hänga med på någon ringträning hos nordskånska kennelklubben eller annan klubb

Det absolut viktigaste är att hunden trivs med hur den blir visad. Bättre att ha ett vanligt koppel och halsband som får hunden att slappna av än att ha utställningskoppel som får hunden spänd. Dessutom är ju valputställningar aldrig annat än ren träning, så man behöver ingenstans tänka att hunden måste kunna visa sig perfekt eller så. Se det som lite annorlunda miljöträning bara!

Är valpen väldigt obekväm med att ha utställningskoppel så kanske ett diskret vanligt halsband och tunnare vanligt koppel kan vara bra?

Såhär har det oftast sett ut när jag tittat på valpar som varit på utställning ;)
50830_1343671118.jpg

Här ser man en valp med vanligt koppel:
46480_1343671122.jpg

Och här ser man lite tydligare hur själva halsbandet såg ut:
94417_1343671125.jpg

Liknande trådar

R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 272
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 775
Senast: hundtant
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
4 546
Senast: anna_panna
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 022
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar