Q

Queen

Hej :)

Hur utfodrar man sin råtta på bästa sätt :confused:

Räcker det med att ge råttorna de fyra sädesslagen vete, havre, korn och råg (blandat) som torrfoder och grönsaker och frukt som färskfoder dagligen och sedan ge dem kött, fisk, potatis och pasta någon gång ibland :d

Låter detta vettigt :D

Kopierar svaret jag skrev på SRS ;)

"Jag tror det blir lite för fattigt och blir långtråkigt för råttorna.
Prova ha i lite cornflakes, rostat ris, bananchips (osaltade och liten mängd), jordnötter med skal (samma där), och annat smått och gott, men största delen av maten ska ändå vara sädeslagen, sen beror det på din råtta hur mycket det ska vara av varje.

Själv ger jag mina zoomans fullkostblandning (innehåller korn, vete, havre och lite annat), knäckebröd med råg, rostat ris, cornflakes, bananchips, jordnötter med skal och lite solrosfrön för vilda småfåglar. Fungerar perfekt, får dock justera lite beroende på vilka råttor som ska ha (unga, gamla, feta, smala osv)"

:)

Hej :D

Okej, fick aldrig någe svar så jag provade här i stället ;)

Jo, lite tråkig mat blir det ju :(

Men jag ska tänka på att blanda i lite annat smått och gott, t.ex. nötter, solrosfrön, majs m.m :d

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag behöver hitta idéer på billig mat! Problemet är att när jag googlar efter tips på billig mat så får jag bara fram en massa saker som...
2
Svar
24
· Visningar
2 521
Senast: cassiopeja
·
Mat Hej! Jag vill få mer matidéer och tänkte om ni kunde vara till någon hjälp? I vår familj gillar vi allt från kött, kyckling och fisk...
Svar
2
· Visningar
706
Senast: Araminta
·
Övr. Hund Humla är en hund som fort tröttnar på sin mat. Har därför lite olika torrfoder som hon tycker är ok som jag blandar och varierar mellan...
Svar
9
· Visningar
2 631
Senast: Sleepan
·
Hundhälsa Hej alla, tänkte höra om någon har bra tips. Snälla läs hela inlägget innan ni svarar. Jag har en boxer-bulldogmix Jagger som sedan vi...
Svar
4
· Visningar
1 030
Senast: Wingates
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama