Status
Stängd för vidare inlägg.
Ibland så begriper jag mig verkligen inte på W. Förra lördagen när jag red ut på honom, var han stressig och ganska jobbig. Idag kändes han harmonisk och var en helt annan häst. Det märks ju redan i stallet vilket humör han är på. Jag försöker komma på vad det är som påverkar hans humör, men har inte riktigt klurat ut det. Något som jag vet påverkar i alla fall är ljud. Han är väldigt ljudkänslig och blir lätt störd av det. I regel är han också lugnare med sällskap men det är inte helt avgörande. Något han säkert också påverkas av, är mitt humör för dagen och vilka vibbar jag sänder ut. Det är som sagt en känslig häst.

Det blev en timmes tur, mest med skritt men lite trav och sen premiärgalopperade vi! :D Tre galopper blev det och han var så snäll. Vid sista galoppen var det några fåglar som flög framför oss, vilket han tyckte var lite läskigt men han skötte sig så fint ändå. Fina gullehästen :love: .

P har fått vila en vecka nu. Förra söndagen när jag fick äran att få besök av @cassiopeja red vi ut en sväng tillsammans och P var inte alls som vanligt. Han var sur redan vid sadlingen och det brukar han aldrig vara. Vid uppsittningen brukar han förvandlas från lugn soffpotatis till energisk arbetsnarkoman men det blev mest ett "jaha?". Han gick inte fram för skänkeln som brukligt heller och kändes lite slö. Han hade inte rätt gnista helt enkelt.

När vi kom tillbaka upptäckte jag att han var mycket svettigare än han brukar vara och då hade vi ändå mest skrittat. HV tog en titt på honom, noterade att han var öm och stel men kunde inte riktigt sätta fingret på orsaken. Till slut ramlade polletten ner även om det tog ett tag. Han sätter päls! Enligt HV blir han så precis varenda år vid den här tiden. Hon har ägt honom i 10 år så hon borde ju veta. Så nu får P lite diverse tillskott av vitaminer och mineraler, samt smärtstillande. Nu borde det ju ha börjat ge effekt så i morgon kanske HV longerar honom så kanske han kan komma igång sen igen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok När jag var liten hade jag en så kallad "bästis" liksom så många andra småtjejer. Har kanske nämnt henne här i min dagbok tidigare, jag...
Svar
0
· Visningar
539
Senast: miumiu
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 463
Senast: Fiorano
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 129
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 487
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama