utbilding av nordis

M

Milli90

det är så att jag funderar på att börja rida ett nordsvenskt sto. hon är 9 år och har bara blivit skrittad o travad.hon är väldigt hård i munnen och ganska knepig att rida.hon vill gärna bocka eller rustrava.vad kan jag göra för att förbättra det? jag är ju inte världens bästa ryttare, men vad är det mest grundläggande hon ska lära sig, och hur ska jag gå tillväga?

kan NH hjälpa innan jag sitter upp för att skapa samspel och på så sätt minska att hon börjar tjafsa?

Sv: utbilding av nordis

Hej

NH kan klart hjälpa dig att få ett bättre band och så att du får ett bättre ledarskap. Jag skulle longera henne och träna på röstkommandona sen göra samma med ryttare på ryggen. Börja med grunder som halt,rygga,trav. Tänk på att eftergiften o beröm är otroligt viktigt. Ta det lungt och ha tålamod.

Tips är även att jobba att gå över preseningar,smeka hästen med plastpåse m,m.Jättebra träning:rofl:

Lycka till:bump:

Sv: utbilding av nordis

Hej

NH kan klart hjälpa dig att få ett bättre band och så att du får ett bättre ledarskap. Jag skulle longera henne och träna på röstkommandona sen göra samma med ryttare på ryggen. Börja med grunder som halt,rygga,trav. Tänk på att eftergiften o beröm är otroligt viktigt. Ta det lungt och ha tålamod.

Tips är även att jobba att gå över preseningar,smeka hästen med plastpåse m,m.Jättebra träning:rofl:

Lycka till:bump:

tack så mkt :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 495
Hästmänniskan Behöver nog mest skriva av mig och ventilera mina tankar... Har tre hästar. En swb, 17 år som jag precis börjat rehaba efter en...
Svar
18
· Visningar
2 442
Senast: MimmiNO
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 195
Hästmänniskan Jag är så jävl ledsen, rent ut sagt. Jag har en häst som jag haft i nästan sex år, en häst som jag älskar otroligt mycket. De första...
2
Svar
23
· Visningar
4 561
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar