Utbilda unghäst själv

Pottery

Trådstartare
Jag har nyligen köpt en unghäst (shire) som precis blivit klar med inridningen, och lättare utbildning inom Nh, men han är inte utbildad i övrigt så det måste jag fixa själv. Jag undrar om ni har några tips med hur man lär hästen allt. Och hur det var för er om ni utbildade unghäst, och hur ni löste problem som kom upp?
Jag har hyfsad unghäst vana, och min mamma har utbildat unghästar förut, men inte så stora hästar ;)

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 728
Senast: co-SMAD4
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 297
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
20
· Visningar
1 636
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 602
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama