Utan symptom.. Eller med symptom?

R

Revontuli

Ja buke, tänkte ni skulle få gissa er fram. Skriv gärna om ni känner igen något av nedanstående från er graviditet. Ska testa imorgon..

Sparkarna kommer efter v. 20 eller hur? Någon som kännt något innan det utan att ha ett gott mått med fantasi?

Min mage har VUXIT. Ingen aning om det kan vara viktuppgång, har börjat jobba för några veckor sen med ett mer fysiskt krävande jobb. Magen har ändrat form. Har tidigare haft en rund gullig kudde till mage, nu hänger den mer neråt men fortfarande mjuk. Det har liksom försvunnit under brösten, så där är helt platt. 80 i BH-storlek är stort runt, men mäter ändå 93 runt magen precis under naveln. Grejen är att under min förra graviditet började jag växa i v. 9 och magen blev sned, den växte mer på ena sidan. Den är inte så sned mer men borde den inte bli det igen isåfall?

Har haft en tryckande känsla mellan brösten, nedanför brösten och under revbenen. Även stickningar och ont i bröst eller revben och nedre delen av magen. (Svårt att avgöra vilket). För någon vecka sen trodde jag att jag höll på att få UVI, pissade som en häst flera ggr om dagen. Minus är att jag har haft "mens". Brunaktiga slemmiga klumpiga flytningar alltså. Äter minipiller men är ganska duktig på att missa dem. :o.
De verkar väl ett par månader efter att man slutat äta dom, så då borde inte en/några dagar vara någon fara? Annars har jag inte märkt något mer än lite humörsvängningar, men det kan lika gärna vara minipillren.

Nå buke... Gravid utan graviditetssymptom eller icke-gravid med graviditessypmtom?

Förhoppningsvis blir inte tråden totalt slaktad eftersom den inte handlar om lille pelles sovvanor..

Sv: Utan symptom.. Eller med symptom?

Hm, svårt - men möjligt absolut !! Jag skulle säga JA om du skrivit att magen ändrats på så sätt att midjan blivit rak, det var det första som hände mig :D.
Spännande att höra vad testet visar :bump: Vad hoppas du på?

Ptja, jag har precis börjat jobba och vi är fattiga som kyrkråttor i princip.. Men plats och kärlek, det har vi! Så på sätt och vis vet jag inte vilket jag blir mest lycklig eller besviken över.. Vill så gärna ha smått på heltid och snuffa bejbis, men känns ändå som att det är läge att vänta.

Jag har läst någonstans att om man testar "för sent", dvs för långt in i graviditeten så visar testen på negativt, då de nivåer man mäter i början av graviditeten sjunkit tillbaka till vanliga nivåer.

Minipiller måste man vara toknogrann med som jag lärt mig, med dem måste man till och med hålla samma tidpukt varje dag, med P-piller är det inte lika noga. Har man missat en eller flera dagar är det definitivt chans att du är gravid om du haft sex under perioden efter att du missat. Kan dock vara skräckpropaganda från Ungdomsmottagningarna, men värt att kolla upp. Lycka till!

Jag har testat negativt igår. Kan inte säga att jag är besviken, men självklart undrar jag ändå vad det är som inte stämmer eftersom en graviditet hade varit svaret på det mesta som kändes konstigt. Så nu blir det att gå till farbror doktorn imorgon för att bena ut om det är något annat som spökar.

Det finns massor av skräckpropaganda. Att man skulle bli gravid av att missa ett piller är möjligt, men i mina ögon föga troligt eftersom det sägs att effekten sitter kvar i tre månader efter att man slutat med sina minipiller.

Det med att testet visat negativt om man gått för långt, skulle jag gärna veta mer om. Även om det inte heller låter troligt så kanske det är möjligt. :)

Beror säkert på en massa saker om p-medel håller eller inte, och även om man tar dem punktligt varje dag kan man bli gravid ändå.

Jag har letat i minnet och det var en gravid-tidning där det var en tjej som hade gått till sjätte-sjunde månaden innan hon upptäckte sin graviditet, hon hade kännt sig lite konstig och gjort ett test som visat negativt, i artikeln förklarade de detta med att det bara är i början av graviditeten de nivåer man mäter ökar, när man varit gravid ett tag minskar de till normal nivå igen och testet visar således negativt. (HcG har jag för mig att nivåerna heter?) Hon i artikeln hade iaf förträngt det efter att testet visade negativt, och de hade kommit på graviditeten väldigt sent.

Kan vara värt att fråga Farbror doktor om, han/hon har säkert ett bättre svar på hur det fungerar med dessa nivåer.

Lycka till!

Det finns massor av skräckpropaganda. Att man skulle bli gravid av att missa ett piller är möjligt, men i mina ögon föga troligt eftersom det sägs att effekten sitter kvar i tre månader efter att man slutat med sina minipiller.

Det med att testet visat negativt om man gått för långt, skulle jag gärna veta mer om. Även om det inte heller låter troligt så kanske det är möjligt. :)

Några tre månader kan jag då inte påstå att effekten sitter i... :angel: Har knaprat minipiller sedan -99, båda gångerna jag slutat för att försöka bli gravid har det tagit sig på andra ÄL.:laugh:

Jag testar när jag kommer hem från jobbet, är i v 20 och har massa tester hemma, är faktiskt nyfiken själv!

Tack :bow: Jag ska beställa stickor. Har hittills köpt tester från apoteket men insåg först nu att det finns jättebilliga stickor på nätet. Kanske därför jag inte har liggande hemma :D

Jag har läst någonstans att om man testar "för sent", dvs för långt in i graviditeten så visar testen på negativt, då de nivåer man mäter i början av graviditeten sjunkit tillbaka till vanliga nivåer.

HCG-värdet stiger t.om v.12 och sjunker sen långsamt t.om. v.25 till ett värde man hade i v.6-7 och stannar sen där hela tiden.

HCG-värdet stiger t.om v.12 och sjunker sen långsamt t.om. v.25 till ett värde man hade i v.6-7 och stannar sen där hela tiden.

Okej, så det måste ju betyda att man testar positivt under hela graviditeten?

Jag testar när jag kommer hem från jobbet, är i v 20 och har massa tester hemma, är faktiskt nyfiken själv!

Teststrecket var starkare än kontrollstrecket, så även om HCG-halten kanske minskar så är väl den teorin föga trolig...:p

Tack iallafall :bow: Intressant med experiment :D Tror dock jag ska köpa ett test till undertiden som jag väntar på tid till doktorn.

Okej, då är det alltså i princip omöjligt att missa en pågående graviditet.

Det finns en del som aldrig visar positivt på kisstest, men som ändå är gravida.

Liknande trådar

Gravid - 1år Nu är jag lite pirrig i magen... Jag och min sambo vill gärna ha barn och har tänkt oss en knodd som nästa år, vi har dock inte börjat...
2
Svar
26
· Visningar
4 300
Gravid - 1år Jag och min man har försökt få barn i ungefär två år, efter en "hoppsan-graviditet" som slutade i missed abortion och akut skrapning...
Svar
3
· Visningar
2 300
Senast: Tora
·
Gravid - 1år Jag fick min senaste mens nån gång runt den 20e oktober, mellan 20 och 24 iaf. Kommer ihåg att jag tyckte den var konstig men minns...
2 3
Svar
57
· Visningar
18 726
Gravid - 1år Jag vill absolut inte att mitt mer välkända nick här på Buke ska förknippas med den här tråden, då jag har vänner här på forumet, men...
Svar
6
· Visningar
1 715
Senast: Fundersam_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama