Utan pappa?Hur gör jag??

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Utan pappa?Hur gör jag??

1000 tack för era svar och stöttning.Jag har rotat fram lite kort som finns på emil med sin pappa så nu ska jag göra ett album.....kanon ide:D
Håll tummarna för oss nu att farmot dyker upp i helgen när lille emil bli 8 år.
 
Sv: Utan pappa?Hur gör jag??

Ett album är bra.
När min pappa höll sig som mest undan, så var det så illa att jag inte ens visste hur han såg ut.
Minnet var suddigt och han hade dessutom förändrats bl.a. genom att bli fet och så genom att operera in sina utstående öron.
Under denna period så skickade jag en teckning som jag hade gjort på mig själv, ett självporträtt som någon sorts hint.
Tillbaka fick jag samma teckning målad på en tallrik.
Goddag - yxskaft, liksom.
Då så blev jag litet sur faktiskt.

Till slut så skrev jag att jag banne mig ville ha en bild.
Och så fick jag ett jättefint och bra studiofoto som jag var mycket nöjd med.
Så man måste nog vara väldigt tydlig.
 
Sv: Utan pappa?Hur gör jag??

Men du prata med sonens pappa han kanske kan ändra på de eller ville inte sonen träffa honom? :( aja ha de bra/ gooiizen
 
Sv: Utan pappa?Hur gör jag??

goiizen skrev:
Men du prata med sonens pappa han kanske kan ändra på de eller ville inte sonen träffa honom? :( aja ha de bra/ gooiizen

Om du läst allt i inläggen så ser du att hans pappa INTE vill träffa honom!!Tro mig jag har försökt många gånger både ensam och med familjerättens hjälp.
 
Sv: Utan pappa?Hur gör jag??

Jag hoppas att det löser sig för dig och din son.

Men jag undrar vad är det för idiot till sambo han har ? Jag fattar inte nånstans hur man som vuxen människa INTE kan propagera för att en förälder skall träffa sitt barn. Det verkar ju snarare tvärt om, som om hon INTE vill att de skall träffas. Eller har du försökt att gå via henne ?
 
Sv: Utan pappa?Hur gör jag??

cirkus skrev:
Jag hoppas att det löser sig för dig och din son.

Men jag undrar vad är det för idiot till sambo han har ? Jag fattar inte nånstans hur man som vuxen människa INTE kan propagera för att en förälder skall träffa sitt barn. Det verkar ju snarare tvärt om, som om hon INTE vill att de skall träffas. Eller har du försökt att gå via henne ?

Hejsan.Jag har aldrig pratat med hans sambo då hon bla säger att hon ska döda mig osv om jag kommer i hennes närhet osv....hon är inte som hon ska i skallen tror jag.Hon hatar mig för att jag har emil i hop med honom.

jag förstår inte heller hur man kan ens vara tillsammans med någon som struntar i sitt barn,det säger ju ändå en hel del om honom som person och vilka värderingar han har osv....
jag vet vem hon är denna tjej sen innan och hon har inte alla bestik hemma i bestikslådan om man säger så.:D
 
Sv: Utan pappa?Hur gör jag??

Hmm, det kanske är lika bra att Emil inte träffar varken henne eller honom - Usch så otrevlig människa, hur kan man vara funtad så det fattar jag inte. Som du säger hon är nog inte helt frisk. Och han den fege typen väljer ju helt klart bort sitt barn för att han inte rokar ta konflikt med henne.

Du har fått massa handfasta bra råd. Hoppas verkligen att det blir bättre ! ELler att din sambo adopterar sonen, kan inte det vara en idé ?
 
Sv: Utan pappa?Hur gör jag??

Den funderingen har varit på tapeten med adoption men vi får se vad som händer.
Visst har jag fått massa bra råd här.NI ÄR KANON ALLA SOM STÖTTAT MIG I DETTA.:banana: :banana: 1000Tack
 
Sv: Utan pappa?Hur gör jag??

UPPDATERING UPPDATERING!!!
Emils farmor kom faktiskt och grattade honom när han fyllde och hade med sig hans faster och hans lille kusin som vi inte träffat förens då.Emil var tillbaka dragen men tackade snällt för presenten osv.Jag pratade med henne(farmor)ordentligt om vad jag tyckte osv och vi kom fram till att vi ska åka till henne nu runt jul och hälsa på så att det blir lite kontinutet i det hela.Vill inte Emils pappa bry sig så kan han ärligt talat dra åt HEL**** om man får säga så.nu ger jag emils farmor en sista chans att bry sig i alla fall.Jag vill ju att Emil ska ha någon kontakt med den sidan av hans släkt.
Pratade även med henne om att pappa ninte bryr sig och både hon och faster tyckte att det var konstigt men dom har tydligfen inte så mycket kontakt med honom heller sen han träffade den tjejen han är tillsammans med nu??Hmm, ja ja ialla fall så känns det ganska hyfsat att emil förhoppningsvis komemr att få kontakt med farmor och några andra nu från den sidan av hans släkt.
1000 TACK till er som stöttat mig och kommit med bra ideer osv i denna tråd
 
Sv: Utan pappa?Hur gör jag??

Skönt att höra :) Det var iaf ett litet steg på vägen. Hoppas pappan vaknar snart!
 
Sv: Utan pappa?Hur gör jag??

Tack...hoppas kan man ju alltid men jag vågar inte hoppas för mycket.Och ärligt talat vet jag inte om jag vill att Emil har kontakt med honom så länge hans tjej finns med i bilden eftersom hon inte kan bete sig som folk.Tänker jag helt fel eller....detta är så svårt för det finns så många funderingar och frågor egentligen..
 
Sv: Utan pappa?Hur gör jag??

Hoppas att kontaken med farmor, faster och kusin kan fortsätta att fungera !

(jag undrade i din andra tråd om farmor verkligen dök upp och här kom det glädjande svaret)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
61 941
Senast: lundsbo
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 812
Senast: alazzi
·
Relationer Min pappa fyller snart 76, och vi ses tyvärr sällan, ca 1-2 ggr om året, senast var vid jul. Vi pratar dock i telefonen iallafall minst...
Svar
9
· Visningar
1 547
Senast: Fibusen
·
Småbarn Nån annan som har samma "problem"? Är inte det enda, sonen på snart 14 månader är väldigt sen i mycket, pratar inte, pekar inte, har...
2
Svar
28
· Visningar
8 448
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp