Dottern (4år) rider på ridskola och var fjärde gång har de teori. Men jag tycker det är löjligt tråkigt och dåligt upplägg på teorin. Det är inte ordinarie personal som har teorin utan en yngre tjej i 18-20 års åldern. Upplägget är att alla nybörjargrupper har mer eller mindre samma lektion så när vi har lektion är det dagens sista pass och känslan jag får av henne är standard tonåring så är uttråkad. Teorin är i stallet typ stå i sadelkammaren och svara på vad olika borstar heter och därefter kanske borsta en stund. Alternativt att hon står i en box och pekar på hästens olika delar och barnen ska svara på vad de heter.
Jag minns inte upplägget på mina egna teorilektioner men jag var avsevärt äldre när jag hade teori (typ sju). Men hästens delar har jag för mig kom betydligt senare. Åldrarna varierar i gruppen men äldsta barnet fyllde sex i vintras.
Men alltså jag tycker det fungerar så dåligt. Har alla ridskolor denna typ av teorilektioner för så här små barn? Är det att jag bara inte klickar med teorifröken? Är jag skadad efter haft häst i massa år och valt egna tränare och därmed blivit superkräsen?
Jag minns inte upplägget på mina egna teorilektioner men jag var avsevärt äldre när jag hade teori (typ sju). Men hästens delar har jag för mig kom betydligt senare. Åldrarna varierar i gruppen men äldsta barnet fyllde sex i vintras.
Men alltså jag tycker det fungerar så dåligt. Har alla ridskolor denna typ av teorilektioner för så här små barn? Är det att jag bara inte klickar med teorifröken? Är jag skadad efter haft häst i massa år och valt egna tränare och därmed blivit superkräsen?