Urinfråga Någon som har koll?

Villrådig

Trådstartare
Jag är en sådan där människa som har väldigt svårt för att ta mig till läkaren om det inte är akut. Känslan säger mig att jag måste nog söka snart.

Mitt urin har börjat lukta väldigt sött/jäst aktigt och skummar massor på morgonen. Precis som när det läcker ut protein. Resten av dagen är det klart inget skum och luktar inte riktigt lika skarpt/tydligt som på morgonen

Jag har kollat mitt fastevärde (diabetes) och det var helt ok 4,1 så ingen misstänkt diabetes) Jag har inte ändrat något i min kost.

Jag har inte ont eller känner av det på något sätt. Går inte på toaletten oftare. Vad kan det finnas för orsaker till detta?

Kan det vara så enkelt som en UV? men det borde väl kännas?
 
Jag är en sådan där människa som har väldigt svårt för att ta mig till läkaren om det inte är akut. Känslan säger mig att jag måste nog söka snart.

Mitt urin har börjat lukta väldigt sött/jäst aktigt och skummar massor på morgonen. Precis som när det läcker ut protein. Resten av dagen är det klart inget skum och luktar inte riktigt lika skarpt/tydligt som på morgonen

Jag har kollat mitt fastevärde (diabetes) och det var helt ok 4,1 så ingen misstänkt diabetes) Jag har inte ändrat något i min kost.

Jag har inte ont eller känner av det på något sätt. Går inte på toaletten oftare. Vad kan det finnas för orsaker till detta?

Kan det vara så enkelt som en UV? men det borde väl kännas?
Jag har haft "tysta" UVI. Luktar åt äpplejuice-hållet. :nailbiting:
Be att få lämna ett prov.
 
Får nog ta mig i kragen och ringa in för prov hur mycket det än tar emot.

Uvi kan ju vandra upp i njurar och det är inte bra kan ge sepsis i värsta fall. Min kollega hade precis som du o inga symtom men la märke till förändrad urin o hade uvi. Den är lite lurig för den kan vara tyst. Bara o ringa! 😊
 
Finns självtest för uvi att köpa på apoteket, sen visar de väl inte lika säkert svar som om du går till läkare, men om du vill börja där.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 427
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Barmarksdrag/canicross
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp