blizz

Trådstartare
Min unghund fick för en dryg månad sedan diagnosen uremi, troligen är det ett medfött fel som gjort att hennes njurar nu inte fungerar alls längre. Jag fick veta att hon inte har läng tid kvar, veten talade om allt ifrån en vecka till ett par-tre månader. Än sålänge är hon pigg (inte lika turboladdad som förr dock, samt vilar mer, kissar mer, dricker mer) och fungerar bra på specialfodret samt magmedicinen hon äter. Men man går ju och väntar på försämringen, idag har hon tex kräkts ett par gånger igen. :(
Är det någon här som har erfarenhet av hundar med samma fel? Hur länge har era hundar hängt med? Hur fort har det gått för er när de börjar bli sämre och det börjar bli dags för dem att somna in?

Dela gärna med er om ni har erfarenheter!

Är så ledsen över min lilla tjej, något sådant här fanns ju liksom inte på kartan...
:cry:
1536567_10151882279195765_366393482_n.jpg

Senast ändrad:
Sv: Uremi

Jag beklagar. :( Jag har haft en hund med ett annat njurfel, och hon blev tröttare, kissade ofta och på slutet tappade hon matlusten.

Så fin hon är <3.
Jag har en hund med annat njurfel men vi har haft tur, i hennes fall går det väldigt långsamt så hon har hunnit bli drygt fem år trots sitt medfödda fel. Tack vare rätt foder och bromsmediciner är hon fortfarande pigg och glad men för det mesta går det ju dessvärre mycket fortare.
Jag hoppas att du inte tycker att jag är okänslig men det är viktigt att man obducerar hundar som har fel på njurarna för att upptäcka eventuella fall av den ärftliga sjukdomen renal dysplasi (tidigare kallad PNP).

Ta vara på den tid ni har kvar!

Har också funderat på det här med obduktion, ska tala med försäkringsbolaget samt vår veterinär om saken. Skönt att du har fått ha din hund kvar så länge trots njurfelet iallafall!

Liknande trådar

Hundhälsa Min hund fick diagnosen idag. I morgon börjar vi med Vetoryl 20 mg han väger 9 kg och är 7 år. Har läst massa skräckhistorier på nätet...
Svar
3
· Visningar
647
Senast: Lillkin
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 782
Senast: hundtant
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 978
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 863
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar