Tänkte på en sak häromdagen,Jordbruksverket har ju inför en ny regel som innebär att alla tävlingsboxar måste saneras efter varje häst vilket innebär att det för närvarande läggs på ytterligare en avgift utöver boxhyran.
Men o.k.kan det minska smittrisken så all right.
Själva har vi insett att med de allt mer ökade tävlingskostnaderna kommer vi inte att ha råd att åka på så många meetings som förr,det är redan märkbart färre starter på ponnytävlingar nu så vi är förmodligen inte ensamma.......
MEN,när jag som vanligt hade hästarna i låneboxarna på ATG kliniken för skoning kom jag att tänka på att de boxarna som är där borde ju verkligen saneras efter varje häst!Varför kommer det inte någon bestämmelse om det???
Där står allehanda sjuka hästar med infektioner och hovbölder m..m.m.
på tävling är det ju bara förhoppningsvis friska hästar som står uppstallade.
Men o.k.kan det minska smittrisken så all right.
Själva har vi insett att med de allt mer ökade tävlingskostnaderna kommer vi inte att ha råd att åka på så många meetings som förr,det är redan märkbart färre starter på ponnytävlingar nu så vi är förmodligen inte ensamma.......
MEN,när jag som vanligt hade hästarna i låneboxarna på ATG kliniken för skoning kom jag att tänka på att de boxarna som är där borde ju verkligen saneras efter varje häst!Varför kommer det inte någon bestämmelse om det???
Där står allehanda sjuka hästar med infektioner och hovbölder m..m.m.
på tävling är det ju bara förhoppningsvis friska hästar som står uppstallade.