Uppsägning av stallplats

Sv: Uppsägning av stallplats

Det beror nog lite på stallägaren.
Man vet ju inte om h*n får det i tid osv..
Bättre att prata med denne.

Vissa har ett papper som ska skrivas på, det är oftast bäst att göra, så har man det på papper.

en annan i stallet sa upp sig enbart genom att skriva ett papper, och det gällde... då borde väl mejl gälla?

Det beror ju på om mailet sparas eller inte. Har inte avsändaren en "kopia" om stallägaren raderar så finns det ju inga "bevis" för att stallplatsen blivit uppsagd tex. Finns det sen skrivit pappersavtal sen tidigare är det bäst att ordna så att det bryts.
Men i övrigt förstår jag inte varför man inte säger upp sin stallplats genom att prata med hyresvärden? Om inte annat så för att ordna så att det inte blir några missförstånd......

Men i övrigt förstår jag inte varför man inte säger upp sin stallplats genom att prata med hyresvärden? Om inte annat så för att ordna så att det inte blir några missförstånd......

Jag har mina skäl :crazy:

Det kan ju vara en bra idé att både maila och skriva ut en kopia på mailet och lämna över direkt i handen.

Ett bra tips är också att tydligt skriva in sista datum för avtalet, d v s "enligt gällande uppsägningstid upphör avtalet att gälla den 30 september då jag kommer att flytta hästen". Det känns alltid bra att vara tydlig.

Hur har det gått det med din uppsägning?
Har du fått svar från stallägaren om mail gäller?

Problemet med mail är ju att veta att mottagaren läst det. Lätt att det blir tjafs om datum, dvs när skedde uppsägningen, när du skickade mailet eller när ägaren läste det? Får du svar på ditt mail så funkar det men annars är det en risk.

(Samma sak med brev egentligen men där finns ju möjligheten att skicka rekommenderat).

De gånger jag skickat rekommenderat har mottagaren helt sonika skitit i att lösa ut det. Så står man ändå där med skägget i brevlådan.

De flesta läser sina mejl nästkommande vardag (arbetsdag), det är klart och tydligt vilken dag mejlet skickades och när det anlänt. Jag tycker det är ett säkert sätt, om man dessutom kompletterar med traditionell postgång.

Javisst gör det det, men för att veta om mottagaren läst sitt mail bör man kvittera mailet med ett läskvitto.

Spara det samt en kopia av mailet, så gäller det som uppsägning.

Trots det skulle jag nog gå på både ock linjen, mail samt postgång.

måste man inte ha underskrift på uppsägning?

Det är bra med ett mottagarbevis av något slag, men det är ju först vid en tvist som det blir aktuellt att bevisa att man gjort en uppsägning.

Liknande trådar

Träning Hej från Sörmland! 🌸 Vi har fått en ny stallplats där utebanan har gummiflis (vet allt gällande miljöpåverkan så behöver ingen läxa i...
Svar
5
· Visningar
902
Senast: Strandad
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 112
Senast: Emro
·
IT & mobiler När jag ska läsa min mejl och klickar på outlook där jag har mejlen så öppnas LinkedIn. Varje gång. Vad har gått snett och vad gör jag...
Svar
2
· Visningar
448
Senast: Wille
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 589
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama