Upplandslöpet 1/10

Boerperd

Trådstartare
Vilka ska dit och vilka gångarter ska ni ställa upp i???

Jag är anmäld till tölt, trav och galopp...

Sv: Upplandslöpet 1/10

Jag hade tänkt att tävla lite på skoj, men jag inser att mitt gamla sto som varit mammaledig i många år måste fås att slappna av för att bli rolig att rida. Då är inte galopp eller pass i full fräs så jättebra... Men jag har en dryg vecka på mig att bestämma. Vi får se!

Oddsen är dock rätt höga att jag blir speaker i stället :)

Ååhhh en speaker som kan uttala hästnamnen:love: (tror jag i alla fall även om jag aldrig hört dig tala isländska)

Jodå, här blir namnen rätt uttalade inklusive gårdsnamnen :)
Dock så blir jag nedtagen på jorden ibland när vår isländska som är uppvuxen i Sverige hoppar in ibland. Där kan vi snacka om perfekt uttal. Men jag anser mig vara på väg från min svenska brytning :p

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Tidigare Ekenäsbon Stella Fältmarsch älskar sina islandshästar. Och det är speciellt gångarten tölt som hon gillar hos de här lugna...
Svar
0
· Visningar
111
Senast: Gunnar
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 674
Dressyr Ska debutera La:1 i början av juni. Har ni några tips inför programmet? Vad tjänar man poäng på?
Svar
1
· Visningar
551
Senast: JohannaB
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
408
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka