Uppklassning

L

Luva

Från iår är det ju uppklassning från lättklass.
Men om man tidigare år har uppnått poängen för uppklassningen, får man from nu då inte tävla i lätt klass?

Eller gäller det bara tävlingar from 2011?

Sv: Uppklassning

Kl

Jag lägger till en fråga här.
Kan man bli nedklassad om man inte lyckas så bra i de öppna klasserna?
Och vart går i så fall gränsen där?

Hej!

Till att börja med så kan jag tänka mig att tidigare uppnådda poäng gäller, precis som när det handlar om uppnådda poäng i öppen klass. Står dock inte uttryckligen i FIPO så är ni osäkera så maila sportutskottet.

Dock anser jag faktiskt att har man uppnått över 5.5 i lätta klasser mer än tre gånger så borde det sedan länge vara dags att gå upp en nivå och lämna utrymme för nya förmågor.

Ingen nedklassning införd än, men blir det stor efterfrågan kan det väl komma. Men samma där: Får man över 5.50 i lätt klass borde det inte gå så katastrofalt i öppen...

Jag håller med om att uppklassningen är en bra grej!

Själv muttrade jag lite när samma ekipage alltid gick till final och kammade hem höga poäng, så när jag kom över 5,0 tre gånger så bestämde jag att nästa tävling får bli en öppen. (5,0 var ju uppklassningspoängen förut.)
Att få över 5,0 betyder ju inte direkt att man var i A-final då de som var där hade mycket högre poäng.

Ångrar nästan mitt val nu när det närmar sig kan jag säga - känner mig inte riktigt redo.. har inte ökad tölt och är inte duktig på passläggnigar ;).

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
888
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
802
Senast: Fiorano
·
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
989
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
529
Senast: Mli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka