Uppfödarpremier i andra länder.

Masse

Trådstartare
Uppfödarpremierna har ju kommit upp lite då och då. Nu började jag fundera på hur det fungerar i andra länder, om dom har samma system med premier till uppfödarna och om dom är i samma storlek som här.
Är det någon som har koll på det t ex är för en uppfödare i Finland, Danmark, Norge o s v?

Sv: Uppfödarpremier i andra länder.

I Norge er det 20% oppdretterpremier frem til og med 6 år, deretter 10% til og med 10 år og 5% til og med 12 år for varmblodstravere på alle baner i UET medlemsland.

For oppdrettere av kaldblodstravere er premiene 15% til ogmed 6 år, 10% tilogmed 10 år og 5% til og med 15 år på alle nordiske baner.

Sv: Uppfödarpremier i andra länder.

Intressant det är ju bättre än vad vi har i Sverige.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 743
Senast: Sezziyanen
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 423
Senast: mamman
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 940
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Jag träffade på en bekant i dag, och vi började prata om hästhållning eftersom vi har köpt gård och planerar för att ha hästar hemma...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
14 303
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025