Uppdatering om min lilla Fortune

lady_vip

Trådstartare
Vi kämpar på, och förra onsdagen hade hon gått upp 1 kg på en vecka!

Hon tappar ganska mycket päls, men igår fick hon vara med ute och brände sig såklart... Trots täcke och solskyddsfaktor, så idag är hon lite hängig igen.

Jag ger henne välling 4 gånger om dagen, men hon börjar tröttna, har skämtat lite om att köpa päronvälling nästa gång eftersom kinkiga ungar får äta det:angel: Men hennes aptit har ökat avsevärt och hon har inte lämnat mat på länge.

Hon tog dessutom sista Rimadylen igår, så jag hoooooppas att febern inte ska komma tillbaka nu, men med tanke på att hon brände sig i går så kommer det säkert något.

Jag har väl egentligen börjat tappa hoppet lite, men har bestämt mig för att hon ska ha sina 3 månader på sig, nu är det 1,5 månad kvar... Men jag har börjat förlika mig med tanken att hon kanske inte fixar det och får väl ringa förs.bolag och kolla hur det är med ersättning vid sjukdom... Men ärligt talat så känns det långt borta, alla utom jag fattar väl att det kan bli så:cry: Ja, nu rinner tårarna igen...

Vägning på onsdag... 1 kg till så ökar hoppet.

Om ni har tips på näringstillskott så tar jag tacksamt emot det!

Sv: Uppdatering om min lilla Fortune

Kan hon äta kött? I så fall så skulle jag ge det till henne, och då inte mager kött..

Vad får hon äta (har inte läst tidigare tråd)? Ett sätt att få upp vikten som använde på en matvägrande hane när det fanns löptik i huset var olja. Det fick snabbt upp honom och han fungerade på det. Vänj till långsamt. Vi gav en höjning med 10% på energin ungefär och det klarade magen - annars kan det ju vara diarrevarning...

Usch vad hemskt, och vilken ångest du måste ha!

Jag hoppas allt går riktigt till och at Fortune går upp i vikt.
Som någon sa-olja. Gärna laxolja skulle jag säga.

Hon får ju oxkött i färskfodret, men jag kan ju köpa rent kött då? Ox?

Ångesten står mig upp i halsen eftersom jag inte är någon som håller djuren vid liv för min egen skull. Hon är så otroligt levnadsglad och tacksam denna hunden, att jag vill inte ge upp än...

Hon fick laxfoder till för några dagar sen (då övergick jag helt till färskfodret), men jag funderade faktiskt på att köpa en säck laxfoder till, det kan ju hjälpa henne.

Och en liten parentes, vet. är inkopplad från start och hon går på täta kontroller och tar prover och vägs, så det är inget "hemmaexpriment" :)

Vad får hon äta (har inte läst tidigare tråd)? Ett sätt att få upp vikten som använde på en matvägrande hane när det fanns löptik i huset var olja. Det fick snabbt upp honom och han fungerade på det. Vänj till långsamt. Vi gav en höjning med 10% på energin ungefär och det klarade magen - annars kan det ju vara diarrevarning...

Hon får äta allt som inte är för starkt för magen eftersom hon har haft tarmbekymmer av medicinerna. Ska köpa olja/laxfoder idag!

Hon får ju oxkött i färskfodret, men jag kan ju köpa rent kött då? Ox?

Nötkött är bra, men fårkött bättre, eftersom det är mildare mot magen och samtidigt oftast betydligt fetare. Dock kan ju fårkött vara besvärligt att få tag på om man inte känner någon som föder upp. Kan iofs kanske gå att få köpa från slakteri, med lite tur.

Ska ta en kik i affären idag, men känner en som föder upp får, ska fråga honom i morron vart han skickar sina lamm.

Han kan väl slakta ett lamm eller någon utslagstacka till dig ;) :angel:

Det är ju faktiskt det minsta man kan begära:angel:

Men jag pratade med tjocka släkten igår och något som jag kan få tag i lätt är hjort-ränta, men frågan är hur bra lunga osv är för henne...

jag har gett laxskinn till mina hundar när jag jobbade på en sushirestaurang. det är riktigt fett (och nyttigt fett), men jag vet inte hur det funkar till hundar med känsliga magar eftersom mina är rätt vana vid konstiga tillskott. hur som helst är det lätt att få tag på, ring runt bland restaurangerna och berätta läget. de flesta köper in hela laxsidor som de själva skär bort skinnet på, man ska bara få dem att spara skinn och spill istället för att slänga det.

ska hålla tummarna för din lilla skrutta!

Det är nog ingen fara, men lungor ökar de inte i vikt av ;)

Mina hundar behandlar lungor som tuggummi :rofl:

Precis min tanke, lär ju inte vara någon större näring i det... Nä, det blir till att åka till affären idag!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka