Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du har nog endel av problemet där. Katter har ingen törstreflex, därav får dåliga njurar bland annat då de får koncenterad urin etc. Finns massa att läsa. Så blötfoder eller veteirnärfoder för njurar är de du ska ge.
Han har aldrig gillat blötfoder, bara gelén. Har köpt hem anpassat foder men just nu äter haninge alls..
Från vilket märke?Han har aldrig gillat blötfoder, bara gelén. Har köpt hem anpassat foder men just nu äter haninge alls..
åk in akut till större sjukhus!Jag var ju hos vet 29/12 och 30/12 då han fick vätska under huden.
Nyårsafton gladde han mig genom att äta och på nyårsdagen var han ute någon timme -och tog en nötskrika! Inte för att jag gillar att han jagar fåglar, men just nu..
Igår varken åt eller drack han, inget på lådan. Så tidigt imorse tvångsvattnade jag honom med spruta, ca 0.5 dl. Kissade på lådan några timmar efter. Har tvångsmatat honom två omgångar med ca 10 bitar uppblött foder. (Specifik kidneys support)
Han äter och sväljer men inte på eget initiativ.
Har ett återbesök bokar på torsdag. Blev hemskickad med order om att få honom att äta vad som helst, bara han åt. Har provat foder, olika blötmat, messmör, tonfisk, fil.... hjälp!
Stek/koka kyckling? Annat kött ni har hemma?Jag var ju hos vet 29/12 och 30/12 då han fick vätska under huden.
Nyårsafton gladde han mig genom att äta och på nyårsdagen var han ute någon timme -och tog en nötskrika! Inte för att jag gillar att han jagar fåglar, men just nu..
Igår varken åt eller drack han, inget på lådan. Så tidigt imorse tvångsvattnade jag honom med spruta, ca 0.5 dl. Kissade på lådan några timmar efter. Har tvångsmatat honom två omgångar med ca 10 bitar uppblött foder. (Specifik kidneys support)
Han äter och sväljer men inte på eget initiativ.
Har ett återbesök bokar på torsdag. Blev hemskickad med order om att få honom att äta vad som helst, bara han åt. Har provat foder, olika blötmat, messmör, tonfisk, fil.... hjälp!
Det är viktigt att katterna aldrig börjar matvägra helt. Då finns risk för fettlever (ju mer överviktig katt desto större risk). Så en övergång och blandning är alltså viktigt. Och man kan behöva vara envis själv.. Som ovan sagt finns massvis att läsa om kattens näringslära och utfodring. Bra foder för katten är mjaus tetror/konserver, kattys konserver, bozitas stora tetror är också bra. De innehåller mycket kött och i princip inge spannmål alls om jag inte minns fel. Spannmål i mängderna som finns i torrfoder är ingenting som hör till katternas
Stek/koka kyckling? Annat kött ni har hemma?