Underhåll när pappan jobbar svart?

Status
Stängd för vidare inlägg.

toughcookie

Trådstartare
Jag och sonens pappa har hittills haft delad vårdnad, varannan vecka och således har inget underhåll betalats ut.
Nu ska jag flytta och pappan kommer bara att ha sonen vissa helger och lov så då borde jag ju få underhåll, eller?
MEN, jag vet ju att pappan jobbar minst två tredejedelar svart, kommer det betyda att jag får ut ett lägre underhåll eller finns det någon undre gräns?
Med pappans svarta pengar så tjänar han ca 4ggr så mkt som jag....
 
Sv: Underhåll när pappan jobbar svart?

Borde och borde... Det får man komma överens om själva. Jag får inget underhåll fast 4-åringen bor till 85% här.

Har du krav på underhåll och han inte kan betala kan du få från FK istället så får han en skuld dit. 1273 kr per månad är den nivå som gäller då.

http://www.fk.se/privatpers/foralder/separerar/du_bor/

Du får alltså alltid 1273 kr. Om pappan vägrar betala och du får från FK istället så är det hans taxerade (inte svarta) inkomst som avgör hur mkt de tycker han ska behöva betala tillbaka till DEM.
 
Sv: Underhåll när pappan jobbar svart?

ok, det var ju skönt att höra (har varit massa strul med pappan om ekonomin nämligen!) så då vet jag lite vad jag kan räkna med iallafall!
Tack
 
Sv: Underhåll när pappan jobbar svart?

Kom ihåg att anmäla det till försäkringskassan bara...det kommer inte automatiskt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 532
Senast: Modest
·
Övr. Barn Jag blir tokig. Vi har sonen varannan vecka och ska ju då dela på kostnader som kläder, sport, cykel osv osv. Pappan skyller dock...
Svar
2
· Visningar
1 883
Senast: Manji
·
Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 620
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 453
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp