Underbara, underbara väder!

L

Lambi

Just nu känner jag mig oerhört priviligierad som kan komma ut i naturen till häst :love:

Dessutom är jag extra glad eftersom jag fick med min 17-årige son som inte åkt häst sen Skansen och han tyckte att det var okej:banana:

Helt underbart, bara njuta med hästen, skritta runt och titta på vår vackra natur:love:

Inte vill jag in i en paddock nu och träna dressyr...:smirk:

Hur har ni? Är det inte det här som är avkoppling på högsta nivå!

Sv: Underbara, underbara väder!

Jo, visst är det helt fantastiskt :love:

Speciellt det här att man faktiskt kan se från dag till dag hur naturen vaknar till liv! Längtar efter första tussilagon och blåsippan! :)

Fast jag längtar även till att våran volt ska tina så man kan rida ordentlig dressyr och utnyttja alla muskler tanten har fått från snöpulsningen ;)

Älskar våren helt enkelt!!! :love: :banana:

Eller hur! Massor av muskler av snöpulsningen:)

Men, jag våndas ändå över våren... Fy bövelen för all lera och gegga, hoppas att det går fort! :crazy:

Jag har varit ute och galopperat idag och det var så himla härligt!
Varmt och soligt och på vissa ställen barmark till och med så att man hörde hovarna mot gruset, det var längesen man hörde det.
Och när vi kom tillbaks till stallet var hästen lite lerig och grusig på benen. Vårtecken. :D

:love: :love:

Men jag är ju så pessimistisk i botten så när jag ser de mjuka grusvägarna så tänker jag på hur hårda dom blir snart... :crazy:

Dumma mig...

Visst är det avkoppling på högsta nivå!.. men bara för att våren närmar sig (vilket man inte kan tro att den gör när man kolar ut genom fönstret) så behöver dte inte betyda att man måste rida på ridbanan i gen eller i ridhuset .. utan du kan mycket väl rida mararbete utte u skogen!.. det finns till och med dem som tränar dressyr ute i skogen med sinna hästar för att hästarna verkar gilla dte bättre!...=)..

sj när jag är ute och rider i kogen brukar jag flytta min häst i skänkelvikning och i bland brukar man även göra galoppombyten tempoväxlingar, ja man kan faktiskt göra alltm fast än att man rider i skogen!;= och hästarna tycker det är mycket roligt oxå, vilket man märker för dem blir mer sammarbetsviliga!=)

Liknande trådar

Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan...
2
Svar
35
· Visningar
6 117
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 714
Senast: mackan
·
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 295
H
Hästvård Sedan ett år tillbaka har min 14-åriga häst varit halt i omgångar. Första vändan sprutades en framkota efter två graders hälta...
Svar
8
· Visningar
2 081
Senast: Johlin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp på vintern