Ul på katt??

fettso

Trådstartare
Kan man göra Ultraljud på sin katthona för att kolla dräktighet?
Vad kostar det ungefär isåfall?
Får man reda på hur långt gången hon är isåfall??

Sv: Ul på katt??

Jo, det kan man. :) Har aldrig haft anledning att göra det och kan inte ge dig mer info än att det går. Ring vetten och fråga om resten! :)

Tack...:)Ska ringa och kolla, blir inte klok på det där med tuttfärgen.:rofl:

Ja, det kan man men personligen tycker jag att det är onödigt att utsätta honan för den stressen om allt är som det ska. Jag ultraljudade min hona (hon hade blodiga flytningar) i tisdags och det kostade 950 kr.

Jag antar att en veterinär kan uppskatta hur gamla fostren är efter deras storlek.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
663
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 992
Senast: Puffindog
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
583
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 812

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka