UF-företags ideér!

Candy00

Trådstartare
Hej alla där ute!
Nu behöver vi få lite ideér av er hästmänniskor!
Vi är i banorna att starta ett UF-företag som ska ha Naturbruk/häst inriktning.

Är det nån som har en rolig ideé?! :)
 
Sv: UF-företags ideér!

Hej alla där ute!
Nu behöver vi få lite ideér av er hästmänniskor!
Vi är i banorna att starta ett UF-företag som ska ha Naturbruk/häst inriktning.

Är det nån som har en rolig ideé?! :)

Rolig vet jag inte om min idé är.. :) Men en tjänst jag gärna hade beställt är mockning av hage några ggr/säsong!
 
Sv: UF-företags ideér!

En sak jag alltid saknar är hjälp vid hovslagar/veterinär/naprapat-tider och dylikt. Det är ofta väldigt svårt att ta ledigt från jobbet för sådana här saker och jag brukar tänka att det vore skönt att kunna boka någon som sköter sådant åt mig.
Samtidigt finns det ju många "men" i denna idé. Det gäller ju att veta att personen ifråga går att lita på, har bra koll på djurhållning, och vet vad den ska göra. Detta gäller förresten även sådant som att ta katter/hundar till vetrinären också...
 
Sv: UF-företags ideér!

Utkörning av julgranar, luciakörning, tomtekörning, julklappsutkörning, julottekörning.

Taxi från kyrkan till församlingshem.

Uppsamling av grovsopor och bortforsling av detta till sopstation.

Stallservice med rengöring av utrustning. typ sadlar, träns och liknande.

Stalldagis, stallfritids,stallpensinärer ( alltså möjlighet för gamla människor får möjlighet att umgås med hästar)

några ideér...:)

MMBetsybabe
 
Sv: UF-företags ideér!

Kaninmat... Jag blir lika fundersam varje gång vem det är som köper hö i en påse på 1 kg för 35 kr... Eller havre, spån i små förpackningar, där borde det gå att göra sig en förtjänst! :D
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 215
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Hej allihopa! Jag har precis startat ett litet företag där jag tillverkar pannband, främst till travhästar. Jag vill så gärna skicka med...
Svar
11
· Visningar
1 447
Senast: tara
·
Juridik & Ekonomi Hej! Gammal användare som vill vara anonym. Pågrund av förändrad ekonomi samt lite annat trassel så har jag sökt bistånd från soc för...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 717
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 458
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp