U, ÄU och Senior?

diabla

Trådstartare
Borde det inte finnas ett till forum och borde inte ålders rekommendationerna vara:

Ungdom - upp till 15

För det är ju inte många ungar som är under 12 som sitter inne på internet och skriver på buke så som man gör mer när man är 13, 14, 15 och går i högstadiet. här kan dom prata om mopeder, göra sina lekar, första sexet etc.

Äldre ungdom - 15 till 20

Denna gruppen borde vara för dem som går i gymnasiet. De har er liknande intressen och saker att prata om än en 18 åring och en 24 åring.

Yngre senior - (namnet?) 20 - 25

Här kan man prata om det efter gymnasiala livet och vad man ska göra med sitt liv, första lägenheten etc.

Senior - 25 och uppåt

Här kan man prata om giftermål, förlovningar, sina jobb etc etc.

okej jag menar inte at tman MÅSTE prata om det som jag har skriit. jag har bara använt mig av exemplen för att visa att folk i dessa åldrar har gemensamma saker att prata om!

Någon som håller med mig?

någon som inte håller med mig?

Jag vet att det bara är REKOMMENDATIONER, och inte regler, och att man KAN hänga i vilket forum man vill.

men jag tycker ändå att det känns som att hela stämningen och allting skulle bli bättre om man ändrade rekommendationerna och lade till ett nytt fourm.

Sv: U, ÄU och Senior?

det fanns ett forum för barn men det var nästan inga där så det togs bort därför om jag minns rätt

Nej, det fanns ett "Yngre ungdom", tror jag det hette. Men det togs bort, som Sweep säger, för det var knappt någon som skrev där.

Tycker förövrigt uppdelningen som finns nu är bra.

När jag räknades till ungdom hängde jag på ÄU, var inga problem att snacka där och hänga med i ÄU:arnas liv och erfarenheter. Har vänner som är 23+ och har inga problem att ha konversationer med dom heller.
Det är inte åldern som avgör, det är mognad och erfarenhet. (och då kan en 18-åring ha ganska jämt med erfarenheter som en 20-åring, om inte mer. Beroende på vad för slags erfarenhet man snackar om såklart)

Senast ändrad av en moderator:

nej det var ett forum som hette YNGRE UNGDOM som var till för "barn" (12 och neråt tror jag det var)

Jag tycker att det är bra som det är. Folk bryr sig ju ändå inte allför mycket om rekommendationerna, så det skulle nog ändå inte ändra någonting. Och åtminstone på ÄU tycker jag att det är en ganska jämn nivå på användarna och trådarnas innehåll. Det är seriöst när det behövs, och lekfullt när det behövs. :p

Nej, det fanns ett "Yngre ungdom", tror jag det hette. Men det togs bort, som Sweep säger, för det var knappt någon som skrev där.

Tycker förövrigt uppdelningen som finns nu är bra.

När jag räknades till ungdom hängde jag på ÄU, var inga problem att snacka där och hänga med i ÄU:arnas liv och erfarenheter. Har vänner som är 23+ och har inga problem att ha konversationer med dom heller.
Det är inte åldern som avgör, det är mognad och erfarenhet. (och då kan en 18-åring ha ganska jämt med erfarenheter som en 20-åring, om inte mer. Beroende på vad för slags erfarenhet man snackar om såklart)

Men det är ju en självklarhet om man ser det från den vinkeln!

ser man det från de yngres håll är det ju så, men ser man det från de äldres håll tror jag att det är annorlunda.

Det är lättare för en yngre att relatera till vad en äldre säger, för det är ju "på väg" dit upp, de kommer att växa och det har det att se framemot om ni förstår hur jag menar.

men om en äldre, som är mogen till sättet och åldern ska relatera till en som är yngre tror jag inte att det är lika lätt även om man har varit ung.

lite virritgt men ni kanske förstår hur jag menar.

nu menar jag inte att ALLA som är äldre känner så men det finns många. ( det känns ibland som att man måste skriva så hä i slutet eftersom vi är på buke ;) )

Som jag till exempel, jag känner IBLAND att jag är för gammal för de trådar som finns inne på ÄU och vill då gå till senior och skriva, men eftersom jag inte gillar när Uare kommer till ÄU och skriver, så tar det emot att skriva på Senior och att det inte kommer uppskattas av senior.

det jag vill se är ett till forum!

det är ju bra som det är nu. De flesta på U vet vilka alla är, och jag antar att det är samma på ÄU osv ..

Som jag till exempel, jag känner IBLAND att jag är för gammal för de trådar som finns inne på ÄU och vill då gå till senior och skriva, men eftersom jag inte gillar när Uare kommer till ÄU och skriver, så tar det emot att skriva på Senior och att det inte kommer uppskattas av senior.

det jag vill se är ett till forum!

där är ju vi alla olika!
eftersom jag är rätt barnslig (eller vad man säger) känner jag mig hemma både på ÄU som i S, fast jag är 32.

Så känner jag också över vissa trådar på ÄU ibland, trots att jag troligtvis är yngre än dig. Jag läser väldigt mycket inne på S eftersom jag tycker att det är en högre nivå på diskussionerna där, och det tilltalar mig. Men eftersom jag inte anser att jag har så mycket att tillföra i de diskussionerna skriver jag sällan någonting där, utan håller mig till ÄU, och det räcker för mig. Likaså anser jag mig inte direkt ha någon rätt att "gnälla" över diskussionsnivån på ÄU, så länge jag själv inte gör något för att höja den. Det är ju trots allt fritt fram för vem som helst att starta lite "mognare" trådar, eller hur?

Och ärligt talat, vad skulle trådarna handla om på ett nytt forum för 20-25åringar? Jag tror ärligt talat inte att skillnaden skulle vara så jättestor jämfört med dagens ÄU. ;)

Jag skulle uppskatta ett forum för 20-25..

Jag också. Jag är 21 och efter att tröttnat på ÄU och varit total oaktiv på "icke-häst forumen" upptäckte jag nu S. Där trivs jag bättre.

Men jag känner mig inte hemma någonstans, varken bland gymnasisterna eller pensionärerna. ;) Unga vuxna kanske man ska införa på buke också?? :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka