Första gången kom hältan på direkten, då trillade hon nästan omkull för det gjorde så ont att landa, sen stod hon på 3 ben. Då var jag säker på att något hade gått av, ringde i panik till jourveterinären och fulgrät och var väldigt tveksam till att hon skulle få komma med mig hem något mer.
Andra gången blev hon lite ”stel”, hon hoppade ner från soffan, sen gick jag ut och satte mig i solen och drack kaffe och hon låg bredvid mig, sen när jag skulle in och fylla på så ville hon knappt stödja på det och hon nästan ”vispade” ut benet åt sidan när hon gick. Då tänkte jag först avvakta, men sen blev hon inte alls bättre efter lite vila, och eftersom det var fredag ville jag inte riskera att låta henne gå så hela helgen utan smärtlindring så vi fick en tid och åkte in. Hennes artros sitter vid armbågsleden, ytterst ytterst lite på höger fram, vänster fram är det lite mer på, men endå väldigt lite enligt veterinären, men det är vänster fram bägge gånger som blivit dåligt.
Hon har fått en kur med smärtstillande/antiinflammatoriskt i 14 dagar efter, hon fick sista tabletten nu i torsdags och än så länge så har det inte blivit något mer. Nu har vi iallafall mer tabletter på recept så vi har möjlighet att hämta ut mer om det behövs, sen har jag 14 tabletter kvar hemma för en behandlingsperiod till. Blir hon påverkad av artrosen ”hela tiden” så kommer hon få äta medicinen dagligen, men tycker än så länge att det inte behövs då hon är pigg,glad, och haltfri normalt sett. Min är ju bra mycket yngre än din, hon fyller 9, så jag hoppas att vi får det att fungera några år till. Jag har börjat lyfta upp/ner henne i den mån det går, men många ggr så hoppar hon ju upp/ner själv också, speciellt när jag inte är hemma. Vill inte stänga in henne i kök/hallen bara heller...