tuppträning? :P

N

Nelly_Muffin

Idag ska jag hämta hem en ny liten tupp, och jag vill såklart att den ska lära sig tycka om mig:D är det någon som har tips på hur man kan göra? jag kommer bara på att vara hos den mycket så den vänjer sig vid att man är där och så:)

Sv: tuppträning? :P

Jag hade en tupp som gosedjur när jag var liten,han gjorde konster,låg i knäet,åkte med till affären när han var liten och lade hela halsen upp på axeln och sov och mös.

Dock är min erfarenhet att tuppar är trevliga tills de blir könsmogna och får en massa fruar då passar man inte längre. Min tupp var dock gosig sen med om man tog iväg honom från hönsen,men inför fruarna var han matcho och ville inte alls låtsas om att han kände mig:D

Sv: tuppträning? :P

haha jo det stämmer ju att dom mest bryr sig om hönorna :P
man kanske får släpa bort honom då :D jag ska i alla fall klickerträna honom till att göra trick, för det gjorde jag med min gamla höna, dom är allt smartare än man tror :idea:

Liknande trådar

Lantbruksdjur Hej, jag behöver lite tips och råd, vi har relativt nyligen skaffat höns (Brahma) och det har hittills fungerat bra. Nu har dock tuppen...
Svar
7
· Visningar
950
Senast: Luff
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 677
Senast: Rosett
·
Lantbruksdjur UTAN att diskutera rovdjurens vara eller icke vara... (det brukar bara bli infekterade diskussioner, så låt bli det tack!) Hur agerar...
Svar
5
· Visningar
533
Senast: ameo
·
Hästvård Jag har en valack på 17 år som jag köpte förra året en import från Irland. Då han var helt ny för mig förra året och mitt stall där jag...
Svar
6
· Visningar
711
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama