Tumör på luftstrupen på lilla Varga- peppning behövs!

Cornelia

Trådstartare
Vår lilla högt älskade Varga, västgötaspets, har en tumör på luftstrupen och ska opereras på tisdag.
Man har inte kunnat hitta cancerceller i den, men den växer och hon får allt svårare att andas.
Operationen är mycket riskfylld, hon löper stor risk att dö både under och efter ingreppet.

Alltihop är hemskt och hjärtskärande, det är fruktansvärt att höra hennes astmatiska andning nu (fast hon är pigg och glad) och fruktansvärt att tänka på det som ligger framför oss ...

Någon som varit med om något liknande?? Är i starkt behov av att peppning ....:cry:

Sv: Tumör på luftstrupen på lilla Varga- peppning behövs!

Men lilla vovven :cry:
Stackars, stackars er!
Jag har ingen som helst erfarenhet av det själv...men vill ändå skicka ett TON lyckosparkar, styrkekramar och allt...jag hoppas innerligt att allt går bra!

Stackars liten o stackars er!
Har faktiskt aldrig hört talas om, men vi håller alla tummar o tassar o hoppas på det bästa. Håll oss underrättade.

mvh

Nej, veterinärerna har heller inte träffat på det tidigare .... Extrem otur verkar det handla om ....
Ja, jag ska uppdatera efterhand, känns alltid skönt när det finns någon som vill veta hur det går för ens lilla vovve, även om det är via en tråd här på Buke ....

Har för mig att min nu föräldralediga kollegas hund hade något liknande.
Svårt att andas i alla fall.
Den opererades har jag för mig och lever mig veterligt än. Nu är det kanske 6 månader sedan jag frågade sist, då hon var in på jobbet och hälsade på.

Men fy så hemskt! :(
Stor kram till er båda, jag håller tummarna för att allt går bra med operationen

Vi håller tummar och tassar för att allt kring operationen går bra och att hon kryar på sig snabbt igen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka