Jag är så orimligt trött hela tiden, sover mycket och har svårt att komma upp på morgonen. Vad beror det på? Är det mentalt eller är det fysiskt? Men känner jag efter så orkar jag utan problem t.ex. rulla vedlådorna till vedboden, fylla dem och rulla tillbaka dem till huset. Men visst, det går inte så fort och jag vilar lite mellan varven. Jag orkar med att ta en promenad också. Så jag utgår från att problemet är mentalt. Och kanske brist på kondition.

Den här tröttheten är inte kul. Jag orkar liksom inte ens sådant som egentligen är roligt, eller borde vara roligt. I höstas när jag skulle gräva bort en buske så tog jag ett tag med spaden och fick loss lite rötter, sen vilade jag i hängmattan innan jag gav mig på det igen. Så där höll det på. Det gick förbannat långsamt. Jag har cirka 1/3 kvar att gräva upp.

I min to-do-lista för idag står det att jag ska gå en promenad på 20 minuter, jag ska plantera penséer, jag ska göra ett test som del i en jobbansökan och så ska jag duscha. Inte så jobbiga saker egentligen. Men det tar emot så förbannat. Jag är trött och vill helst ligga på soffan under filten. Hur fan blir man av med tröttheten? Jag är liksom orolig för hur jag ska klara av ett heltidsjobb när jag är så trött hela tiden.

Man kan ju börja med lite tillskott och se om de hjälper innan man tar till ett blodprov. :) Extra vitaminer mår ingen dåligt av tänker jag.

Tröttheten kan bero på en rad brister så ett blodprov vore väldigt värdefullt om det gick att få till. Hjälper det om du får lugnande medicin innan och emla? När jag var som mest sprutfobisk så fick jag både emla, ta stesolid hemma innan jag ens närmare mig vc och sen någon mer tablett på vc. Sen var jag rätt lullig. Inte omedveten om att de stack men det liksom gick då att ändå överleva det hela.
Skulle det kunna hjälpa så att du kan genomlida ett prov även om det inte tar bor allt obehag eller panik såklart.

(Idag klarar jag blodprov helt utan något alls men jag kan inte titta på när de sticker)
Jag har alimemazin vilket tyvärr inte hjälper mig. Hade tagit en halv dos flre vaccination sist.

Vet inte om något annat skulle vara bättre.

Man kan ju börja med lite tillskott och se om de hjälper innan man tar till ett blodprov. :) Extra vitaminer mår ingen dåligt av tänker jag.
Nackdelen är väl att en brist ofta kräver mer än normals tillskottsdoser. Men det gör ju ingenting sämre om alternativet ta prov inte fungerar där och då.

(Jag hade d-vitaminbrist i september och har sen dess ätit minst tre ggr dagsbehovet varje dag. I februari hade det bara kravlar upp till strax över gränsvärdet)

Edit: skrivfel, rättat fem till tre

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Let's be honest. Jag mår skit. Jag trivs med både personal och butiken Jag arbetstränar på så har inget med det att göra. Att jag ens...
Svar
4
· Visningar
768
Senast: astronaut
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 763
Senast: Wille
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 519
Senast: Pratsch
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Egentligen förväntar jag mig inte att någon har något svar. Jag har det verkligen inte själv 😅 Som många vet har det senaste året varit...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 415

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka