Jag är så orimligt trött hela tiden, sover mycket och har svårt att komma upp på morgonen. Vad beror det på? Är det mentalt eller är det fysiskt? Men känner jag efter så orkar jag utan problem t.ex. rulla vedlådorna till vedboden, fylla dem och rulla tillbaka dem till huset. Men visst, det går inte så fort och jag vilar lite mellan varven. Jag orkar med att ta en promenad också. Så jag utgår från att problemet är mentalt. Och kanske brist på kondition.

Den här tröttheten är inte kul. Jag orkar liksom inte ens sådant som egentligen är roligt, eller borde vara roligt. I höstas när jag skulle gräva bort en buske så tog jag ett tag med spaden och fick loss lite rötter, sen vilade jag i hängmattan innan jag gav mig på det igen. Så där höll det på. Det gick förbannat långsamt. Jag har cirka 1/3 kvar att gräva upp.

I min to-do-lista för idag står det att jag ska gå en promenad på 20 minuter, jag ska plantera penséer, jag ska göra ett test som del i en jobbansökan och så ska jag duscha. Inte så jobbiga saker egentligen. Men det tar emot så förbannat. Jag är trött och vill helst ligga på soffan under filten. Hur fan blir man av med tröttheten? Jag är liksom orolig för hur jag ska klara av ett heltidsjobb när jag är så trött hela tiden.

Känner mig rädd för om jag kanske drabbats av diabetes. Har dock inga andra symptom än trötthet.

Är brister i kroppen uteslutet ?
Finns en mängd olika vitaminer och mineraler som kan ge trötthet vid brist.
Nej, jag har inte haft kontakt med vården om tröttheten. Vågar ju inte ta blodprov heller. Det är liksom hundra resor värre än att bli vaccinerad och att bli vaccinerad är ju också väldigt plågsamt.

Nej, jag har inte haft kontakt med vården om tröttheten. Vågar ju inte ta blodprov heller. Det är liksom hundra resor värre än att bli vaccinerad och att bli vaccinerad är ju också väldigt plågsamt.
Många ämnen kan vid brist ge depressionssymptom 😕
Det skulle vara trist om du går runt och mår skit i onödan tänker jag.

kan det gå att bli sövd för provtagning?

Många ämnen kan vid brist ge depressionssymptom 😕
Det skulle vara trist om du går runt och mår skit i onödan tänker jag.

kan det gå att bli sövd för provtagning?
Tror inte man kan få bli sövd och då får man ändå en infart i handen som man inte blir av med förrän man vaknat och då svimmar jag ändå.

Men jag har ju gott om andra anledningar än fysiska för att vara deprimerad tänker jag. Jag sörjer förlusten av min familj och jag lider av att jag är ensam jämt.

Näringsbrist? Stress? Allt kan komma med trötthet...Jag skulle börja med att köpa Mivitotal Kvinna och dricka/äta det. Jag äter varierat men hade sån trötthet tillsammans med tappa extremt mycket hår och det var säkerligen näringsbrist för det är bättre nu.

Tror inte man kan få bli sövd och då får man ändå en infart i handen som man inte blir av med förrän man vaknat och då svimmar jag ändå.

Men jag har ju gott om andra anledningar än fysiska för att vara deprimerad tänker jag. Jag sörjer förlusten av min familj och jag lider av att jag är ensam jämt.
Du kan ju kolla upp om det finns andra möjligheter? Du är rimligen inte den enda med fobi, så någon lösning borde ju finnas 😊

Du kan ju kolla upp om det finns andra möjligheter? Du är rimligen inte den enda med fobi, så någon lösning borde ju finnas 😊
Jag har varit på "studiebesök" på min lokala vårdcentral för att försöka närma mig det här med provtagning och det nämndes inte något om några alternativ. Jag höll på att svimma i väntrummet.

Andra med fobi, verkar alltid så mycket tuffare än jag. De biter ihop och står ut. Det gör inte jag. Jag får panik. Jag har inte hört om någon som skrikit och gråtit rakt ut vid en så enkel grej som vaccination. Det blev väl något slags trauma när jag nästan svimmade vid första vaccinationen. Och så blev den andra också hemsk men på ett annat sätt.

Jag har varit på "studiebesök" på min lokala vårdcentral för att försöka närma mig det här med provtagning och det nämndes inte något om några alternativ. Jag höll på att svimma i väntrummet.

Andra med fobi, verkar alltid så mycket tuffare än jag. De biter ihop och står ut. Det gör inte jag. Jag får panik. Jag har inte hört om någon som skrikit och gråtit rakt ut vid en så enkel grej som vaccination. Det blev väl något slags trauma när jag nästan svimmade vid första vaccinationen. Och så blev den andra också hemsk men på ett annat sätt.
Jag tycker att du är otroligt modig som gick och tog en till vaccination när du är så otroligt rädd ♥️ Önskar att du kunde få hjälp så du slapp vara så begränsad

Jag tycker att du är otroligt modig som gick och tog en till vaccination när du är så otroligt rädd ♥️ Önskar att du kunde få hjälp så du slapp vara så begränsad
Jag känner mig inte alls modig. Är mest en hysterisk kärring. Och spruta tre är inbokad till slutet av juni så jag får gå igenom skiten en gång till.

Jag googlade lite snabbt på fobi behandling ”stora orten du bor nära” och fick upp två ställen som har fobi behandling som skulle kanske vara värt att kolla upp mera för dig. Din fobi hindrar dig så mycket i vardagen så du borde verkligen försöka få behandling för det. Och nej alla biter inte ihop och står ut. Du har ingen aning om vad andra folk har för problem

Jag googlade lite snabbt på fobi behandling ”stora orten du bor nära” och fick upp två ställen som har fobi behandling som skulle kanske vara värt att kolla upp mera för dig. Din fobi hindrar dig så mycket i vardagen så du borde verkligen försöka få behandling för det. Och nej alla biter inte ihop och står ut. Du har ingen aning om vad andra folk har för problem
Ok, jag har bara inte hört om någon som reagerar så starkt som jag.

Jag har tidigare fått kbt, hypnosbehandling (av nyutbildad terapeut) och så försökte jag och min psykolog närma oss problemet med emdr. Men vi kom aldrig någon vart.

När jag själv googlade så hittade jag bara ett ställe (hypnos & nlp) men det framgick inte vad det kostade. Jag går back ekonomiskt just nu och klarar mig bara för att jag har besparingar som jag kan ta av. Så terapin behöver gå inom högkostnadskortet. Och så behöver det ligga i byn nära mig, inte stan, för dit har jag inte råd att åka.

Tro mig, det är inte bara du som har dramatiska reaktioner... jag blev så hysterisk att jag sprutblödde näsblod över läkaren när jag skulle bedövas för att räta ut ett par brutna fingrar till exempel. Undrar vad resten av avdelningen trodde pågick egentligen. 😅
Det är asjobbigt, men ingenting konstigt. Sedan finns det ju folk som får vrålpanik men bara mår fruktansvärt dåligt på insidan och kan verka stoiska - vi är olika människor.

Jag hoppas också att du hittar hjälp som funkar. :heart

Ok, jag har bara inte hört om någon som reagerar så starkt som jag.

Jag har tidigare fått kbt, hypnosbehandling (av nyutbildad terapeut) och så försökte jag och min psykolog närma oss problemet med emdr. Men vi kom aldrig någon vart.

När jag själv googlade så hittade jag bara ett ställe (hypnos & nlp) men det framgick inte vad det kostade. Jag går back ekonomiskt just nu och klarar mig bara för att jag har besparingar som jag kan ta av. Så terapin behöver gå inom högkostnadskortet. Och så behöver det ligga i byn nära mig, inte stan, för dit har jag inte råd att åka.
https://fobia.se/
På sidan står detta så jag skulle ha kontaktat dom om jag var du. Du behöver ju få hjälp med dina fobier så du kan få ett liv och jobb.

En grundsten för mig i mina behandlingar är att det ska kännas rätt och tryggt mellan mig som terapeut och dig som patient. Innan jag påbörjar en behandling har jag därför alltid ett kortare möte där vi går igenom din situation, dina förväntningar och dina mål. Här får du också en chans att bilda dig en uppfattning om mig och känna efter om det är rätt för just dig. Ett sådant möte är alltid helt gratis och kravlöst.

I vissa fall går det att ersätta de fysiska mötena med telefonmöte eller video. Det viktigaste för mig är att du känner dig trygg, men också att du får ut det mesta av våra möten

Tröttheten kan bero på en rad brister så ett blodprov vore väldigt värdefullt om det gick att få till. Hjälper det om du får lugnande medicin innan och emla? När jag var som mest sprutfobisk så fick jag både emla, ta stesolid hemma innan jag ens närmare mig vc och sen någon mer tablett på vc. Sen var jag rätt lullig. Inte omedveten om att de stack men det liksom gick då att ändå överleva det hela.
Skulle det kunna hjälpa så att du kan genomlida ett prov även om det inte tar bor allt obehag eller panik såklart.

(Idag klarar jag blodprov helt utan något alls men jag kan inte titta på när de sticker)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Let's be honest. Jag mår skit. Jag trivs med både personal och butiken Jag arbetstränar på så har inget med det att göra. Att jag ens...
Svar
4
· Visningar
768
Senast: astronaut
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 763
Senast: Wille
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 519
Senast: Pratsch
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Egentligen förväntar jag mig inte att någon har något svar. Jag har det verkligen inte själv 😅 Som många vet har det senaste året varit...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 415

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka