tio-i-tre

Trådstartare
Hur är terrängbanan i Trossnäs (häst-90 cm)? Är den svår eller...
Är det mycket kuperad terräng? Går den i skog eller mer öppen terräng? Hur är vatten hindret? :)

Sv: Trossnäs

Det är en trevlig skogsbana på tallmo (sand). Debutantbanan är lagom, inte svår utan en debutantbana. Enligt hinderstatistiken finns inget hinder som är värre än något annat. Vattnet rider man ner för en strand i en 4kantig "balja" och gör ett minimalt skutt upp ur den. Jag tycker det är en trevlig bana, men är å andra sidan part i målet ;)

Den är platt och inte ett dugg kuperad, jag gillar den inte tycker det är för smala stigar att rida på och risk för att rida in i något träd :crazy: Visserligen red jag en 110 klass där och inte debutant, den banan kanske är bättre.

*sorry*

fio. skrev:
Den är platt och inte ett dugg kuperad, jag gillar den inte tycker det är för smala stigar att rida på och risk för att rida in i något träd :crazy: Visserligen red jag en 110 klass där och inte debutant, den banan kanske är bättre.

*sorry*
vadå rida in i ett träd??? du kan väl styra :devil: :angel:

Nix på den tiden gick inte det så bra , trots 3 a efter dressyren och ett nedslag i hoppningen:angel:

Senast ändrad av en moderator:

*lånar både knapp och tråd*

nu har meddelande till ryttare kommit för majtävlingarna på Trossnäs.....och så här står det sist:

· Skriv gärna en liten lapp till speakern om tävlingsmeriter, mål och annat intressant om ekipagen, lämnas i sekretariatet vid ankomst

det låter jätteroligt tycker jag, så nu får man väl ta å slipa på nåt flashigt om sej själv och hästen.....:D

Kul att det är någon som läser meddelande till ryttare :) Det blir så mycket roligare och personligare om speakern kan berätta lite under terrängen om ekipagen. Ojoj, det blir en kul tävling att få ihop, 115start, tävlingsledaren har brutit bägge armarna och vi finkammar bygden på boxar(Trossnäs gårds boxar är uthyrda till 2 travtränare....) och betessäsongen har ju inte kommit igång än.... Jag kommer ihåg för 3 år sen när jag började vara med och arrangera så hade vi ca 20-30start på tävlinngarna och nu detta. Hoppas vi lyckas få ihop det till en riktigt bra tävling så ni kommer igen. Funderar på att fixa en liten bukehörna i sekretariatet, men vi får väl se vad tiden räcker till till :D Startlistor kommer i slutet på denna veckan, så även förhoppningsvis uppstallningslistor.

Jag kan hyra ut boxar men jag har fem mil till banan tyvärr :D (men vet folk som haft sina hästar här i trakten under meetinget faktiskt).

Ja vi två lär ju i alla fall ha fullt upp i sekretariatet! Vore väl kul om några fler buke-människor kom och sa hej!

Ja du bullis, det blir uppvärmning inför midsommar, hoppas jag hinner med att starta så jag slipper stryka mig. Men så länge jag har dig i sekretariatet så är det coola bananer. :banana:

Klart att du måste hinna med att starta!!! Det kan ju inte vara så att du ska se till att alla andra får starta och du aldrig själv ska få tävla. Är helt säker på att vi ska kunna lösa det på något sätt.

*knapplån*

nån mer härifrån buke som ska till Trossnäs??? det börjar ju dra ihop sej.......och för en gångs skull har jag tränat terräng :bump:

Jag kommer att vara där eftersom jag ska jobba en del i sekretariatet plus att jag har en dotter som ska tävla debutant på ponny!

Jag kommer vara där och jobba med Bullis i sekretariatet samt starta i 90 klassen . :D Ska "börja träna " dressyr nu och hoppas att lära mig efter 30 år att kunna rida såsmåningom. Terrängen är bara och tuta och åka och hoppningen oxå. Men det här med dressyr är inte så ltt om man är relativt talanglös på att rida...... :cool:

Äsch nu underskattar du din ridning. Du ska se att det går jättebra och gör det inte det så kan du ju alltid säga att det beror på att du har haft så liten tid över till egen träning. Det är inte så himla lätt att få tiden att räcka till både för egna hästar och egen träning samtidigt som du ska se till att alla andra får träna och tävla.

En stor :bow: till dig som gör så mycket jobb (och till alla andra också :bow: !!!

Vi kommer (om vi hittar dit :D ), min dotter rider 90 cm klassen.
Har ni sett väderprognosen? :mad: Regn,regn, regn.... Men vad gör det. Det finns ju inget dåligt väder, bara dåliga kläder! :angel:

Har pratat med Sola i Karlstad och den har lovat att försöka titta fram....hoppas jag. ;)
Hoppas ni hittar, det är inte så svårt annars får ni ringa. Lycka till!

Hoppas du är bra på att förhandla (med Sola menar jag...) och vädergubbarna har haft fel förr så det blir säkert bra. Vi packar i alla fall med oss regnkläder och ett extra gott humör. :banana:

mm hörde åxå att det skulle bli regn.....blä isf
fast senast jag tävlade i regn vann jag så det kanske är ett gott tecken :D

Nu se aftonbladets prognos liiiite bättre ut. En liten sol mellan regnmolnen i alla fall på morgonen/förmiddagen. :bump: Då klarar vi kanske dressyren utan att det spöregnar.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Kursen är öppen för alla som vill lära sig mer om att bygga säkra fälttävlanshinder för träning. Lär dig mer om hur du med enkla medel...
Svar
0
· Visningar
130
Senast: Gunnar
·
Ekonomi & Juridik Jag har två hästar, betalar 2500 för varje häst i månaden för lösdrift med full service. Skulle vilja veta om det finns billigare...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 769
Senast: nexxa
·
Fälttävlan Jag bor i Norrland och rider på ridskola, och har gjort det i 6 år nu. Jag har aldrig provat på fälttävlan/terräng, men hade jättegärna...
Svar
16
· Visningar
2 326
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 080
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka