Triangelmerkt (triangelmerket)

smulemor

Trådstartare
hva betyr det egentlig at en hest er "triangelmerkad" ? ikke ridbar ? ikke mulig å starte med i konkurranser etc ?

Sv: Triangelmerkt (triangelmerket)

Hejsan!

Att hästen är triangelmärkt betyder att ägaren redan har fått ut en summa för hästen av försäkringsbolaget. Hästen kan alltså inte fullförsäkras igen. Hästen har oftast restriktioner på sig t.e.x. att den inte får tävla. Många triangelmärkta hästar kan dock användas som "fritidshästar" och en del går även på ridskola.

Aha... da er jeg mer med.

Men er dette et merke som kun står i papirene eller er det en type brennemerke som fysisk blir satt på hesten ?

takker :)

vi har ikke dene ordningen såvidt jeg vet her i norge så jeg ble litt nysjerrig.
greit å vite hvis en funderer på å kjøpe hest fra sverige :)

Vi triangelmerker heste i Norge også!
Min svierinne kjøpte en ponni (altså da hun var ponnirytter) som var triangelmerket, hun fikk ikke forsikret den. Ellers startet hun stevner opp til distriktsnivå/kretsmesterskap.
Ponnien er f 88 og går nå i rideskole på Østlandet.
(ponnien ble triangelmerket i trøndelag)

jøss... har faktisk aldri sett en triangelmerket hest i norge, mulig det ikke er så vanlig i miljøet jeg har vært i ?

men uansett, jeg fant ut hva det var :)

Tror ikke jeg har sett noen annen enn denne ponnien med trekant merke i Norge...
Hesten må jo være fullforsikret og eier ha fått forsikringspenger utbetalt pga noe for å få den trekantmerket. Trekanten er altå et 'bevis' på at eier/tidligere eier har fått masse masse penger fra forsikringen ;)

Liknande trådar

Foder & Strö Ja, da er jeg her igjen med den umulige ponnien min. Unghest som siste uken har begynt å bete seg som hingst. Masse vrinsking hele...
Svar
4
· Visningar
783
Senast: Freazer
·
Övr. Barn Sikkert flere her som har barn som har blitt mobbet. Jeg leter etter råd om hva jeg kan gjøre for å stoppe mobbingen. Vi bor på et lite...
Svar
5
· Visningar
865
Senast: animalasia
·
Hästmänniskan Jeg vet ikke hva som er galt med meg, og jeg trenger å skrive av meg.... kanskje er det noen andre der ute som har hatt lignende...
Svar
18
· Visningar
1 193
Senast: Lobelia
·
Utrustning Jeg liker ri barbak uten padd, jeg liker å ri med sal, om den passer meg. Om hesten er for vid over ryggen eller salen (dressur saler)...
Svar
14
· Visningar
1 212
Senast: MimmiNO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama