C
chira
Har en häst som har vart halt nu sen några månader tillbaka. Återbesök i morrn och förhoppningsvis så kommer hon nu att vara bra efter att ha gått på bete hela sommaren. Men de har inte hittat felet på henne och vet alltså inte varför hon är halt. Det dom har hittat är en ca 1 cm lång urkalkning i kotsenbenet i det benet som hon är halt på, men de misstänker att det också finns något mer fel.
Det här gäller ett sex årigt fullblodssto.
Det jag har funderat på är nu att om hon skulle vara frisk att triangelmärka henne. Eftersom att de inte vet vad det varit för fel och man inte kan hålla koll på det om det skulle bli värre. Och jag vill inte att hon ska hamna på tävlingsbanorna heller om skadan skulle gå upp. Vet. var redan vid förra besöket för två månader sedan beredd på att dömma ut henne så det här är hennes sista chans.
Så jag har nu lite fungeringar ang. triangelmärkning.
- Hur fungerar det med en triangelmärkning rent praktiskt? Vad är det som gäller för att hästen ska bli triangelmärkt?
- Hur fungerar det med försäkringsbolaget? Hon är försäkrad i Agria
- Kan vilken häst som helst bli triangelmärkt?
- Vad hade ni föredragit att triangelmärka eller inte triangelmärka?
- Fördelar/nackdelar?
Det här gäller ett sex årigt fullblodssto.
Det jag har funderat på är nu att om hon skulle vara frisk att triangelmärka henne. Eftersom att de inte vet vad det varit för fel och man inte kan hålla koll på det om det skulle bli värre. Och jag vill inte att hon ska hamna på tävlingsbanorna heller om skadan skulle gå upp. Vet. var redan vid förra besöket för två månader sedan beredd på att dömma ut henne så det här är hennes sista chans.
Så jag har nu lite fungeringar ang. triangelmärkning.
- Hur fungerar det med en triangelmärkning rent praktiskt? Vad är det som gäller för att hästen ska bli triangelmärkt?
- Hur fungerar det med försäkringsbolaget? Hon är försäkrad i Agria
- Kan vilken häst som helst bli triangelmärkt?
- Vad hade ni föredragit att triangelmärka eller inte triangelmärka?
- Fördelar/nackdelar?