Trenger råd – kjöp av varmblodsföl

Irene A

Trådstartare
Jeg skal titte på et stoföl til helgen, som jeg er interessert i å kjöpe.
I utgangspunktet er jeg mest opptatt av morsstammen til travere, og den er riktig bra på dette fölet.
Mamman er etter Super Bowl, og hun gikk 1.12 som 2-åring i USA. Hun har samme morstamme som f eks Chipmate, Toss Out, Supergill, Steinlager, SJ’s Caviar (via Lady Ann Reed).
Så morstammen tror jeg er det beste jeg klarer å finne i min prisklasse.
Derimot har ikke faren avkom i startklar alder.
I tillegg blir det tett avel på Super Bowl, som jeg inte er så veldig begeistret for.
Pappan til fölet er etter Tagliabue, som igjen er etter Super Bowl. Så dette synes jeg trekker ned.

Men på den annen side er morsstammen så bra, så jeg föler at den veier opp for det andre. Men det er for- og i mot :confused:

Hvilken erfaring har dere med varmblods som har mye Super Bowl i seg?

Sv: Trenger råd – kjöp av varmblodsföl

Hei Irene,

Er det e. Tag The Devil ?
Han har også en solid morstamme med mye god travhistorie.

Når det gjelder evt. negative effekter av tett med SB er det min oppfatning at veldig mange sier mye rart uten å kunne dokumentere omtrent noe som helst.

Alle avkom i direkte nedadgående linje fra Lady Ann Reed er potensielle vinnere både på banen og i avelsboksen.

Jeg vet ikke hvilken prisklasse det er snakk om her, men på generelt grunnlag vil jeg si GO FOR IT.

Hei!

Nei, pappaen er Mr Commissioner. Han kan vel bli hva som helst i avlsboksen. Han har jo vist at han har enormt med fart og tidlighet, men også mye skadeproblemer.
Men hvem får ikke problemer med helsa når de løper i 06.-fart som 2-åringer?

Morstammen er direkte ned til Lady Ann Reed, og det er derfor jeg er så interessert. Om hoppen selv ikke blir noe, føler jeg hun er verdt å ha som avlshoppe uansett. Man har jo enormt med hingster å velge blant, som passer til disse linjene :)
Blir spennende å se på henne til helgen :)

Hei!

Tittet på henne i helgen. Hun hadde et mycket vackert og uttrykksfullt hode og fin kropp, med bra hals, gode overlinje og bra bakpart. Hun er middels stor.
Eneste som trekker ned, er at hun er fransk foran. Dette er også grunnen til at jeg har råd til å kjøpe henne. Hadde hun være 100% korrekt, hadde prisen vært alt for høy for meg.
Jeg syns det er vanskelig å si hvor stor betydning dette vil ha for hennes løpskarriere, og hvor mye som kan korrigeres bort.
Hun er inte x-beint.
Om det blir kjøp, blir det i sammen med min far. Så når han kommer hjem fra ferie, skal vi tenke på det og se hva vi velger.

Hadde jeg hatt mulighet, ville jeg kjøpt henne ensam. Så får håpe jeg klarer å overtale min far ((:
Hadde vært spennende med en ny traver :D

Her er et par bilder av henne :)

Reelingbarn023.jpg

Reelingbarn004.jpg

Liknande trådar

Hästmänniskan Jeg vet ikke hva som er galt med meg, og jeg trenger å skrive av meg.... kanskje er det noen andre der ute som har hatt lignende...
Svar
18
· Visningar
1 261
Senast: Lobelia
·
S
Trav Hambletonian Stakes 2007 Från Snazzy [ syrre @ hotmail.com ] Datum 2007-08-01 1. Don't Blink Twice Halvbror till Blur 1.11.6a...
Svar
18
· Visningar
1 862
Senast: solros
·
Hästvård For 7 uker siden skulle jeg ha en forsikringsundersøkelse på min 5 års hest,som har vært i ridning ca 6mnd.. Helt frisk trodde jeg.men...
Svar
4
· Visningar
1 168
Senast: ludda
·
Hästmänniskan :mad:jeg har en hingst(2 år halvblod) som går på beite her hjemme på gården sammen med en ardenner hingst og 2 ardennervallaker.De går...
Svar
2
· Visningar
1 053
Senast: THELA
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka