disel

Trådstartare
Ska uppgradera ibland häst grejerna och köpa lite nya träns men vart finns dom??
Vill ha vanliga stilrena träns utan stora blaffiga spännen i mässing eller träns som ser ut som dom är ihop nitade, lägger gärna lite pengar då jag vill ha med kvalite, känns som jag har varit inne på dom flesta sidor men hittar inget, så vart har ni handlat era träns och vilket märke föredrar ni kvalitets mässigt.

Sv: träns

är också nyfiken på detta då jag letar nytt tävlingsträns, vill ha ett enkelt och stilrent med riktigt bra kvalitet, men jag vet inte islandsträns som är riktigt fina.

Har varit inne lite på dyon, hade ett sånt till storhästen som jag gillade och då skulle man ju kunna köpa ett kandarsidostycke och en nosgrimma så blir det ett islandsträns, problemet är att just kandarsidostycket bara finns i mässingspännen, morr :p

Vet inte vad du tänker på men jag tycker det finns fina på Isbiten, Lillhästen i Stav,
Agersta med flera. Men det är ju en smaksak.

Jag har letat på dom ställena du pratar om har beställt träns från agersta men blev så besviken på kvaliten på lädret, därför är jag lite nyfiken på vilka märken som ni tycker har god kvalite (känns lite tråkigt att köpa utan att veta) har ingen butik i närheten som jag kan åka till och klämma o känna. Men tack för tipset.

Nu är ju smak något individuellt, men jag älskar Ann-Marie Östbyes träns!
Handgjorda, rundsydda och går att få lite som man vill då hon gör dom på beställning!

Jag har två, ett svart som jag köpte 1997 (alltså snart 15 år gammalt och det är fortfarande jättefint) och ett brunt, som är 2 år gammalt nu.
Jag har en remontnosgrimma och en aachennosgrimma till vardera tränset.

main.php

Det bruna tränset

main.php

Det svarta tränset

De är relativt dyra, men i fantastisk kvalité!

/Malin

Håller med föregående talare angående dessa träns!
Har spanat på dem länge men slog till på SM i sommras!

32907500.jpg

Älskar också detta träns från ett känt märke som finns på de flesta islandsbutiker.
30893857.jpg

Riktigt snygga träns, precis vad jag var ute efter! Kan man beställa på nätet eller behöver man kontakta henne på telefon. Tack för tipset :laugh:

Hon finns på Facebook i alla fall :) Har sett både en sadel och flera träns hon gjort. Dessa har många år på nacken men är fortfarande jättefina!

Ann-Marie har ingen hemsida eller så, men hon finns på fb, eller googla på hennes namn.
Beställningarna har jag gjort per mail.
Nackstycke och två nosgrimmor gick på 1700 kr senast jag köpte.
Hon brukar, som sagt vara på SM också och sälja.

/Malin

Vi använder combinationstränset ENYHA till våra hästar som fungerar både som träns och som grimma. Finns i många färger och vi är supernöjda med våra.

Jag köpte ett från Top Reiter som är väldigt smalt, älskar det!!! Tycker om att ha minsta möjliga....ska se om jag kan ta nån bild och lägga upp.....

Man knäpper upp nackstycket i nacken så man har det i två bitar. Sedan trär man liksom sidostycket (som det ju då blir) genom sig själv.
Första gångerna tar det lite pillande för att få det rätt. Nu gör jag det på 30 sek. :)

/Malin

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 962
Senast: Sasse
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 274
Senast: lizzie
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 506
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 806

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka