Tranport bur katt.

T

Tarzzan

Vart kan man få tag på en billig ny transport bur till katten på nätet?
Känner att det är dax att införskaffa en sådann nu, efter 7 år:angel:
Vilka mått bör den ha?
Ena katten är stoor, och den andra är normal bondkatt.
Skall bara ha buren till kortare sträckor(tex till vet) och en i taget.
Är läss på att leta reda på en kartong varje gång man skall fara någonstans:smirk:

Sv: Tranport bur katt.

rekommenderar en bur/katt. Sök på Blocket eller några andra annonssidor för begagnade saker. Vet ett märke på kattbur som heter Atlas, där Atlas 10 är för små katter, 20 för normalkatter och 30 för stoor katt/liten hund. Googla!
Annars finns de ju i de flesta djuraffärer, där kan du ju gå och kika iaf och sen beställa billigare på nätet.

en katt per bur hade jag tänkt;)
Det är storleken som jag är osäker på.Man villj ju inte stuva in en stor katt i en för liten bur så hår tussarna spretar ut genom gallret;)

Atlasburarna är i mina ögon varken bra eller prisvärda, det finns andra bättre alternativ. Jag gillar mina, är det Europet de heter tro?

undrar också varför du tycker dom är dåliga?
Köpte en atlas 10 idag men måste byta den till en atlas 20:smirk:
Då ena katten knappt får plats:o

Vart kan man få tag på en billig ny transport bur till katten på nätet?
Känner att det är dax att införskaffa en sådann nu, efter 7 år:angel:
Vilka mått bör den ha?
Ena katten är stoor, och den andra är normal bondkatt.
Skall bara ha buren till kortare sträckor(tex till vet) och en i taget.
Är läss på att leta reda på en kartong varje gång man skall fara någonstans:smirk:

Finns billiga och bra transportburar på ÖB.

Kommer inte in dit på ett tag,bor 7 mil ifrån närmaste öb.:(
Och jag vill nog ha mer kvalite(märke) på buren

Kommer inte in dit på ett tag,bor 7 mil ifrån närmaste öb.:(
Och jag vill nog ha mer kvalite(märke) på buren

Mina 150 kronorsburar från ÖB funkar kanonbra! Flitigt användna i snart tre år nu och jag har aldrig haft några problem med dem. Det är absolut inte dålig kvalitet på dem.

Jag har tyvärr hört flera med stora katter som råkat ut för den tråkiga erfarenheten att botten på deras Atlas-burar trillat ur när katten suttit i. :(

/Erica

Jag gillar atlasburarna, har två Atlas30 och en Atlas10. Tian har jag haft i säkert 15 år och den håller fortfarande jättebra:) Perfekta att sitta på i väntrummet hos veten också om alla stolarna är upptagna;)

Jag har inga dåliga erfarenheter av atlasburarna, mina 30burar har det åkt två katter i och då snackar vi 9 kg katt och det har inte varit nå problem alls.

Jag köpte en Atlas 30 på en annons sida på nätet för 200:-. En kattbur köpte jag på Lidl för nån hundring, tredje buren köpte jag på Zookompaniet för typ 200:-. Alla burar är i bra skick ännu och funkar alldels utmärkt. Köpte för längesedan en kvalitetsbur i en zoohandel. Men den var ganska kass. Så det är inte alltid dyra kända märken och kvalite går hand i hand. Och ska man enbart transportera så lite som du tänkt kan man i princip köpa vad som helst.

aj då.Men den verkar hålla.
Skulle inte vara kul om botten föll ur och katten stack:crazy:
Jag får vara försiktig då.Han är tung(ca 6 kg).

hur stora är dom burarna?
Har du någon bild?:bump::bow:
Skall till Uppsala imorgon så då kan jag kanske springa in på öb.

jag köpte min transportbur på Granngården och det var en Atlas

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka