Träningsupplägg??

M

Midnatt

På tal om Breeders... Hur förbereder ni era unghästar för Breeders för 4-åringar? När börjar ni introducera dem för terränghinder, åker ni ut på någon "deltävling" (dressyr, hopp) innan ni åker på första debutanten? Isådanafall när och vilken höjd/svårghet?
Visserligen har jag en tvååring som jag håller på att rida in så jag har tid på mig (som tur är :crazy:
Vad lägger ni mest tonvikt på? Konditionsträning, terränghinder (olika typhinder) , banhoppningen, dressyren. Hur hinner man med?? :confused:

Tycker ni att hästarna hinner bli tillräckligt starka i kroppen för att undvika skador (även framtida) när man startar dem så tidigt?

Så SKRIIIIIIV! :bump:

Sv: Träningsupplägg??

Finns Breeders för 4-åringar???, det har jag missat helt.

Nope det finns inte. Championat finns för 4åringar och där är det en bedömningstävling

Då var det som jag misstänkte.

okej sorry att jag kallade det breeders då... läste på Swedehorse hemsida om ett fyraårschampionat för fälttävlan och förutsatte att det var breeders *dumma dumma mig* Ja man får ju nästan skämmas när man inte har koll på sådana viktiga saker! Speciellt eftersom det är första gången man ska göra någonting som detta och det är rena djungeln där ute av tävlingar och regler som kan vara svårförstådda. Men som sagt...dumt av mig!

För att återgå till min fråga...är det någon som kan ge träningstips för hur man förbereder sin unghäst för denna "bedömningstävling"??

Liknande trådar

H
Fälttävlan Japp, nu har jag och min lilla ponny startat vår första riktiga fälttävlan, Vi startade redan ifjol en klubbklass, "mini" där...
Svar
5
· Visningar
1 215
Senast: HoneysEmma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama