Träningsplanering

E

Em_E_liE

Hur viktig är träningsplaneringen för er?

Vad tycker ni är viktigt att ha med i sin träningsplanering?

Sv: Träningsplanering

Jag tycker att man kan ha en planering för hur man ska träna, men kanske inte så exakt. Jag har t.ex. ingen ridbana eller ridhus men jag har en ridhage som då är med gräs som underlag. Det gör att jag får anpassa mig. Men jag kan tex planera att jag ska träna på vissa grejer den och den veckan. Det jag tycker är viktigt att ha i träningsplaneringen är när man ska tävla och att man ska ha ett mål.

Det är nog helt individuellt. Men jag har ingen spec. dag jag gör si och så på, men jag försöker att ha med följande varje vecka: klättring, intervallträning, dressyr, hoppning och en längre skrittur. Resterande dagar blir det lite vad man känner för. :)

jag ser till att variera paddock (dressyr pass/lektion, uppmjukande, bara skritt, hoppning), löshoppning, tömkörning och ute ritt (klättrar, högre tempo, bara skritt, bara off road) håller inte på några fasta dagar, men tänker uppmjukande inför dressyr lektion, och gärna skritt dag efter, samma vid hoppning. Stoppar in ett barbacka pass ibland, o ibland ngn vilodag med bara pyssel o gos

Liknande trådar

Ridning Min erfarenhet är att hästar som är svåra att sko också är lite knepiga i ridningen kanske inte svåra men i alla fall inte några helt...
Svar
8
· Visningar
526
Senast: Oknytt
·
Ridning Jag har pga psykisk ohälsa haft problem att hålla vikten vilket resulterat i rätt många överflödiga kilon. Problemet är att det även...
Svar
15
· Visningar
1 339
Distans Hej! Hur brukar ni lägga upp träningsplaneringen under veckan för hästar som tävlar distans. Är ute efter lite nya idéer och träningstips😊
Svar
0
· Visningar
527
Senast: Bella37
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
571
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama