Träningsfilmer

C

CaBang

Finns ju en helt uppsjö eller vad man säger av träningsfilmer för att förbättra sin ridning osv.
Vilka har ni sett vilka har ni hemma?, vilka rekomenderar ni och vilka rekomenderar ni inte?

Sv: Träningsfilmer

Jag har Strömsholmsmetoden om hoppning, Kyras ABC om dressyr och Flyinges unghästutbildning (om inridning, löshoppn mm). Alla tre är superbra!

Okej, Strömsholms metoden har jag bara läst, var mycket bra, men man blev lite trött vid när de förklarade olika träningar. Men bra var den ;)

Har några filmer hemma, bästa jag har är Dressage for Showjumping!

Jag har två av Kyras filmer, kommunikation och hästens form och samling. Jag tycker de är jättebra, sansade, trevlig filosofi och mycket pedagogiska.

Har sett reklam för en animerad där man får se hur hästens skelett och muskler påverkas under ryttare, den skulle jag vilja ha ! Ngn som sett den ? Heter animated riding series eller liknande...

jag har sett typ alla Kyra-filmerna och dom är suveräna! jag blir alltid så jäkla sugen på att rida när jag ser dom. pedagogiska, roliga och otroligt vackra hästar - bättre blir det inte ;)

Intressant tråd. Jag har en "tränings" film hemma faktiskt, hopp/fälttävlan/dressyr vet ej vad den heter, dock inte svensk så jag antar att det är därför jag inte vet namnet :o . Tycker att det är så kul att se själva träningen även om jag inte har samma mål själv.

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
542
Senast: MiniLi
·
Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
712
Senast: Fiorano
·
Kultur Jag är sugen på att försöka lära mig franska. Jag läste franska i 6 år i grundskolan, men det resulterade i mest teoretiska kunskaper...
Svar
15
· Visningar
734
Senast: mamman
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
317
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila
  • Senast tagna bilden XV