Träna styrka

Status
Stängd för vidare inlägg.
har funderat på hur jag ska bli starkare och orka hålla tinkan på hoppträningen. Jag har tränat mig själv, springer, styrketräning och andra pass för att orka. Tinkan är väldigt vältränad nu insåg jag när jag tittade på en film på you tube ifrån december. Hennes rumpa är rund och hon riktigt glänser. Men ändå orkar jag inte en hel hoppträning. På slutet är jag trött och tinkan kan således länga sig och inte spänna bågen upp över hindret. Hon river ändå inte men vi måste komma vidare. Båda måste bli starkare. Så hur lång är en bana? Tre minuter? Då kör vi galopp i backe upp och ner i tre minuter och jag i fältsits. Så får båda mjölksyra. Var jobbigt men nu fortsätter vi så ett tag. Ungefär som när jag tränar själv. Fast jag tänker så med henne. Styrka- kondis- smidighet, vila och rätt mat. Så får vi se hur det går.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 195
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Hoppning, det bästa Tinkern vet och matte med. Känslan av att det är omöjligt när hon stormar mot hindret men att hon flyger över utan...
Svar
0
· Visningar
156
Senast: indra2012
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama