wtf
Trådstartare
Min foderhäst har enorma problem med att bli riden själv eller stå inne själv, vid ridning stressar hon upp sig och ropar konstant efter sin nya flock. Idag skulle jag börja vänja henne att vara själv inne också, ställde in henne med ca 2 kg hö, gick ut och rökte, hörde utifrån hur hon höll på att riva stället. Det visade sig att hon stegrar i boxen och försöker lägga upp hovarna på ca 2.20 meters höjd. Tyckte inte att jag kunde lämna henne pga skaderisken, men ena stallkompisen sa att jag skulle sitta uppe på gamla foderbordet som ligger i mitten av 8 boxar och läsa eller nåt, beredd med en sopkvast att ta till i värsta fall, om hon skulle lyckas kravla över med benen på den sidan ca 1.30-1.50 högt. Det lät väll som en bra idé, även om jag kanske tyckte att det lät lite barskt att sopa till hästen på bogen om hon skulle "kravla" sig över halvvägs...
hur skulle ni ha gjort?
både i ridningen och stallet, kan tillägga att jag haft henne i ca 1½ vecka och har börjat gå med henne istället för att rida ("trafikfara").
hur skulle ni ha gjort?
både i ridningen och stallet, kan tillägga att jag haft henne i ca 1½ vecka och har börjat gå med henne istället för att rida ("trafikfara").