Träna på gym

Myzan87

Trådstartare
Jag funderar på att börja träna på gym för att bli starkare, stabilare och inte ha så många problem med kroppen. Men jag vet inte riktigt hur jag ska prioritera.

Oftast så kör jag hemmifrån vid 6 tiden och är hemma ca 16.15. Jag har två hästar inackorderade på ca 4 minuters cykelväg hemmifrån. Så det kommer inte bli så ofta man tränar på gymmet. Kanske 2vardagar varje vecka om jag är tillräckligt duktig.

Iaf, jag undrar lite hur ni lägger upp era dagar?
 
Sv: Träna på gym

Jag tränar egen träning på gym ca 2-3 dagar i veckan. Planerar och lägger sen upp passen beroende på om det blir 2 eller 3 gånger. Försöker även vara med på minst ett gruppass i veckan. Tränar på SATS.
 
Sv: Träna på gym

När jag bodde i stan gymmade jag innan jobbet. Var på gymmet 06:30 (uppvärmd, cyklade dit), sedan 5 pass/vecka (överkropp 3 dgr, underkropp 2 dgr, mage/rygg varje pass). Detta gjorde att passen inte tog så långt tid.

Efter jobb var det stallet som gällde.
 
Sv: Träna på gym

Jag jobbar skift. Jag försöker att hinna träna 1 dag i veckan, bara styrke då så jag behöver inte passa några fasta tider. Jag tränar på lediga dagar eller om jag börjar kl 14, då kan jag hinna klämma in det strax före 13, går dit och är uppvärmd när jag kommer dit och tränar 30 min och hinner duscha osv innan jobbet. Gymmet ligger 1 km från jobbet. Jobbar jag dagtid planerar jag in vilodag för hästen och tränar då direkt efter jobbet innan jag åker till stallet...
 
Sv: Träna på gym

Jag tränar på luncherna. 3 dagar i veckan. Funkar perfekt för mig.
En kväll tränar jag också på kvällen och det är när hästen har vilodag.

Så värt att lägga tid på gymmet. Man blir en så mycket bättre ryttare:)
 
Sv: Träna på gym

Där kläckte du en ide, jag skulle ju kunna träna på lunchen när jag jobbar dagtidsskift :) Tyvärr har jag bara lunchrast under 5 pass totalt under 6 veckor, övriga har jag måltidsuppehåll i den mån arbetet medger, vilket gör att jag inte kan gå ifrån för att träna utan måste befinna mig på arbetsplatsen.:meh:
 
Sv: Träna på gym

Jag jobbar inom vården och har oregelbundna tider.
De dagarna jag börjar tidigt går jag upp vid 05 och fodrar och släpper ut hästarna, mockar och gör färdigt stallet. Jobbar ca 7-16, åker hem, lagar mat försöker rida åtminstone 1 häst och sen gymmet eller löpträning.
Jobbar jag kväll rider jag båda hästarna direkt på morgonen, fixar stallet och sen åker och tränar.
De lediga dagarna rider jag, tränar och försöker hinna städa, tvätta och allt annat som behövs göras.
Går på spinning en gång i veckan, cirkelträning 1 gång i veckan och försöker gymma 2 ggr. Om schemat är tajt eller jobbar mycket kör jag gymmet efter gruppträningarna. Försöker löpträna någon gång också men blir oftare sommartid.
 
Sv: Träna på gym

Jag tränar på lunchen 2 ggr i veckan. Jag tycker för egen del att det räcker med 2 ggr i veckan, det har gjort en otrolig skillnad för mig.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 143
Senast: mamman
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
11 489
Senast: SiZo
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 726
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 839

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Föl 2020
  • Exteriör Welsh cob

Omröstningar

Tillbaka
Upp