Bukefalos 28 år!

Träna aktivt med hund

cassiopeja

Trådstartare
Förlåt en ovetande... men om man vill träna med sin hund (tex spår & lydnad) och är helt nybörjare, är det bara till en brukshundsklubb man kan vända sig då? Eller finns det andra som kan arrangera kurser och tävlingar, tex privata hundinstruktörer eller lokala hundklubbar? Hur börjar man? Hur vet man vart man kan vända sig? Skiljer det mycket åt mellan olika brukshundsklubbar? Jag har blivit rekommenderad en brukshundsklubb men den ligger 5½ mil bort från mig enkel resa och jag skulle inte ha råd att åka dit regelbundet varje vecka. :cry: Jag har hört väldigt mycket om hur det går till på brukshundsklubbar, och om allt det jag hört är sant så skulle jag nog helst vilja börja i någon annan ända... :crazy: Jag vet inte riktigt om jag någonsin kommer kunna komma så pass långt att vi kan tävla, jag vet inte ens om jag klarar av att träna med min vovve eller om han skulle tycka att det är kul, så jag skulle vilja börja med att bara "prova på", men vet inte riktigt vart jag ska vända mig....
 
Sv: Träna aktivt med hund

En brukshundklubb eller "privat" tränare (som ibland har små grupper).
Vet inte hur det är på vår brukshundklubb här, men den är ju öppen för alla som vill träna bruksgrenar, oavsett ras!
 
Sv: Träna aktivt med hund

Finns ju en hel uppsjö av privata instruktörer, klubbar, brukshundsklubbar m.m söder om sthlm.

Leta runt på internet så ser Du en hel del.

Tex Hundens Hus, Tullinge Hundcenter, Dogma, Eva Bodfält, Carina Persson, Ditte Andersson, Stefans Hundstjänst m.m m.m
 
Sv: Träna aktivt med hund

Sedan har du ju Svenska Hundklubben också...
 
Sv: Träna aktivt med hund

Tack för tipsen! :) Jag visste inte var jag skulle börja leta men nu har jag lite namn att gå på.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Nu har jag gjort något jag aldrig trodde jag skulle göra nämligen börjat fundera på en hund. Frågan är bara om det är en bra ide. Jag är...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 602
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 718
Senast: IngelaH
·
Övr. Hund Jag har lite funderingar på det här med hund. Mer och mer önskar jag att jag hade en hund i mitt liv, jag ströläser lite trådar här på...
Svar
16
· Visningar
1 527
Senast: Lingon
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 346
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ny valp med katt
  • Guldfasanerna
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp